10:13

سریال تاریخی «سووشون» در حالی مراحل نهایی فنی را برای پخش در ایام نوروز از شبکه نمایش خانگی سپری می‌کند که قرار است همایون شجریان برای این سریال بخواند.
به گزارش فارس، سریال خانگی «سووشون» به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی که فیلمنامهٔ آن براساس رمان «سووشون» اثر سیمین دانشور نوشته شده است و مراحل پایانی فنی خود را برای پخش در نوروز را می‌گذراند قرار است همایون شجریان به عنوان خواننده در این سریال حضور داشته باشد.
سووشون داستان نقش مردم شیراز را در مقابله با استعمار و آغاز قحطی در ایران را روایت می‌کند. رمان سووشون نخستین اثر نویسنده شهیر ایرانی، سیمین دانشور است. این رمان اولین بار در سال 1348 منتشر شد.
بهنوش طباطبایی و  میلاد کی‌مرام بازیگران اصلی این سریال هستند و سام درخشانی، آزاده صمدی، ترلان پروانه و هوتن شکیبا نیز دیگر بازیگران مطرحی هستند که در این سریال به عنوان بازیگر حضور دارند.
سریال سووشون ساخته نرگس آبیار داستان در مورد داستان زندگی یک خانواده کرد در طول سال‌هایی که پس از جنگ جهانی دوم و قبل از شروع جنگ ایران و عراق در ایران سپری می‌شود، به تصویر کشیده شده است. داستان از دیدگاه دختر جوان خانواده، “شاهین” روایت می‌شود که شاهد تغییراتی چشمگیر در زندگی خود و خانواده‌اش است.
این اثر از خرداد ماه سال 1401 در باغ عفیف آباد شیراز، فیلم‌برداری خود را شروع کرد.
 نرگس آبیار سابقه کارگردانی چندین فیلم سینمایی از جمله فیلم شیار143 (1392)، فیلم شبی که ماه کامل شد (1397) و فیلم ابلق (1399) را در کارنامه خود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *