18:54

بانی‌فیلم: «سرانجام امسال ۸۱ فیلم غیرانگلیسی زبان از سوی کشورهای گوناگون به آکادمی اسکار فرستاده شدند. کاهش آمار معرفی فیلم برای اسکار۲۰۲۴ درحالی‌ست که سال گذشته ۹۲ فیلم بین‌المللی به آکادمی پیشنهاد شده بود.
قرار است در روزهای آینده، آکادمی اسکار. شرایط پذیرفته شدن این فیلم‌ها را بررسی و تایید کند. پس از این مرحله فیلم‌های پذیرفته شده را به صورت رسمی در لیست کاندیداهای بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۴ قرار دهد.
مرحله بعد از فهرست اولیه فیلم‌ها، توسط اعضای رای دهنده آکادمی که امسال تعدادشان به ۹۴۸۷ عضو رسیده، یک انتخاب اولیه در قالب فهرست کوتاه انجام می‌گیرد که شامل ۱۵ فیلم است. فهرست کوتاه انتخابی در ۲۲ دسامبر اعلام خواهد شد.
در مرحله بعدی در نهایت ۵ فیلم کاندیدا می‌شوند که اسامی آنها روز ۲۳ ژانویه ۲۰۲۴ به رسانه‌ها اعلام و کارگردانان آن به مراسم اسکار نود و ششم دعوت خواهند شد که روز دهم مارس سال آینده برگزار می‌شود.
یکی از نشریات سینمایی فرانسوی، فهرست آثاری که بیشترین شانس را برای راهیابی به مرحله مقدماتی اسکار دارند چنین پیش‌بینی کرده است؛ فیلم‌هایی از دانمارک (سرزمین موعود)، فرانسه (طعم چیزها)، هنگ کنگ(نور هرگز خاموش نمی‌شود)، ایتالیا (من کاپیتان)، ژاپن(روزهای عالی)، مراکش(مادر همه دروغ‌ها)، اسپانیا(جامعه برف)، انگلیس (منطقه مورد توجه)، و تعدادی دیگر از فیبم‌های ارسالی به آکادمی اسکار.
در لیست ۸۱ فیلمی که امسال به آکادمی اسکار پیشنهاد شده، سه کارگردان ایرانی هم حضور دارند؛ رضا میرکریمی (نگهبان شب) از ایران، میلاد عالمی(دشمن) از سوئد و نورا نیاسری(شیدا) از استرالیا.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *