15:33

بانی‌فیلم: پس از موفقیت‌های اقتصادی بزرگ سری فیلم‌های مرد عنکبوتی، آمازون قصد دارد یک فیلم نوآر از مرد عنکبوتی را بسازد.
به گزارش بانی‌فیلم، ورایتی در خبری اعلام کرد که به طور انحصاری به اطلاعاتی دست یافته است که آمازون ساخت یک لایو اکشن نوآر مرد عنکبوتی در دست دارد.
این پروژه که هنوز عنوانی برایش انتخاب نشده، داستان یک ابرقهرمان مسن‌ و سفیدمو در شهر نیویورک دهه سی را می‌گوید.
فردی که از این پروژه مطلع است گفته که شخصیت اصلی سریال پیتر پارکر نخواهد بود و نمایش در دنیای خودش اتفاق می‌افتد.
این دومین پروژه شناخته شده بر‌اساس شخصیت‌های مارول سونی در آمازون پرایم و ام‌جی‌ام است. پیش از این اعلام شده بود که آمازون در حال ساخت سریال «ابریشم: انجمن عنکبوت» از مجری برنامه آنجلا کانگ است و چندین برنامه دیگر در دست ساخت است. اما حالا مشخص نیست که کدام شخصیت‌های دیگر مارول در این تولیدات آمازون حضور خواهند داشت، اگرچه سونی در حال حاضر بیش از ۹۰۰ شخصیت با حق امتیاز اسپایدرمن را کنترل می‌کند.
اورن یوزیل به عنوان نویسنده و تهیه کننده اجرایی در این پروژه سریالی آمازون حاضر خواهد بود. یوزیل این برنامه را به همراه فیل لرد و کریستوفر میلر، تهیه‌کننده‌های «مرد عنکبوتی: در آیه عنکبوتی» و ایمی پاسکال رئیس سابق سونی که همگی تهیه‌کننده اجرایی هستند، توسعه داد.
پاسکال به عنوان مدیر اجرایی این سریال را از طریق پاسکال پیکچرز تولید می‌کند. تلویزیون سونی پیکچرز این استودیو است و لرد و میلر در حال حاضر تحت قرارداد کلی در آنجا هستند.
یوزیل پیش از این روی سناریوی فیلم کمدی رمانتیک «شهر گمشده» با بازی ساندرا بولاک وچنینگ تیتوم کار کرده.
از دیگر نوشته‌های او می‌توان به «خیابان پرش۲۲»، «مورتال کمبت» محصول 2021 و «پارادوکس کلاورفیلد» اشاره کرد. او همچنین روی فیلمنامه‌های «جان ویک ۴» و «مرزلند» که بر اساس یک بازی ویدیویی‌ست کار کرده.
کمیک «مرد عنکبوتی‌ نوآر» سال 2009 به عنوان بخشی از دنیای نوآر مارول عرضه شد.
این نسخه از ابرقهرمان نمادین در دوران رکود بزرگ اقتصادی آمریکا در نیویورک زندگی می‌کند. یک عنکبوت پنهان شده در داخل یک شی دزدیده شده، او را گاز می‌گیرد و باعث می شود که رویایی از خدای عنکبوتی داشته باشد که به او قدرت‌های فوق‌العاده می‌دهد.
شخصیت اصلی سریال پیش از این در سریال انیمیشن «مرد عنکبوتی نهایی» با صدای میلو ونتیمیلیا ظاهر شده بود، در حالی که نیکلاس کیج صداپیشگی این شخصیت را در «به آیه عنکبوتی» بر عهده داشت. نمایش آمازون اولین تکرار لایو اکشن Spider-Man Noir خواهد بود.
سونی چندین فیلم لایو اکشن مرد عنکبوتی را در گذشته منتشر کرده است و در حال حاضر با مارول استودیو در فرنچایز فیلم ریبوت شده با بازی تام هالند از طریق کلمبیا پیکچرز کار می‌کند.
این کمپانی همچنین پشت «به آیه عنکبوتی» است که برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن در سال 2019 شد. برای آن فیلم در حال حاضر دو دنباله در دست ساخت است که اولین آن – «مرد عنکبوتی: در سراسر آیه عنکبوتی» است که در ژوئن 2023 در سینماها اکران خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *