22:46

تونی بنت، داستان‌نویس، خواننده و مجری آمریکایی امروز در ۹۶سالگی درگذشت.
به گزارش بانی‌فیلم به نقل از هالیوود ریپورتر، تونی بنت، داستان‌نویس، خواننده و مجری بزرگ آمریکایی که تأثیر شادی‌بخش او به مدت هفتادسال بر سبک‌های موسیقی‌ پاپ و جاز طول کشید و از شهر کوئینز تا سانفرانسیسکو و سراسر جهان امتداد داشت، در سن 96 سالگی درگذشت.
سایت nbcnews هم در خبری در باره مرگ تونی بنت نوشت: «بنت موسیقی متن را عاشقانه برای نسل‌های مختلغ ارائه کرد او با موسیقی‌اش ثابت کرد با اینکه صنعت موسیقی با ظهور سبک‌های راک و رپ تغییر می‌کند، اما استانداردهای همیشگی او می‌تواند جذابیت گسترده و ثابتی داشته باشد.
در سال‌های اخیر، حتی با وجود اینکه صدای مخملی تونی بنت با نسل جدید هم ارتباط پیدا کرده بود، اما مخفیانه او با یک نوع اختلال شناختی دست و پنجه نرم کرد. در سال ۲۰۲۱، خانواده بنت فاش کردند که این خواننده در پنج سال گذشته با بیماری آلزایمر دست و پنجه نرم می‌کرد.»
حساب رسمی او در توییتر نوشت: “زندگی یک هدیه است – حتی با آلزایمر.”
«زمان چه موهبتی بود: زندگی و حرفه بنت، کهنه سرباز جنگ جهانی اول و یک فعال حقوق مدنی، می‌توانست سوژه تعدادی از فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای باشد، اما ماندگارترین میراث او احتمالاً سبک آوازی منحصربه‌فردش است که این هنرمند را به یک سوپراستار در دهه پنجاه میلادی تبدیل کرد.»
گفتنی‌ست که تونی بنت با نام اصلی آنتونی دومینیک بندتو، با صدای تنور خود که در ادامه به باریتون کشیده شد، در دوره ظهور سبک راک در موسیقی، با ترانه‌سرایی برای موسیقی پاپ کلاسیک به کارش ادامه داد. آهنگ‌های «به خاطر تو» و «قلب سرد سرد»، در اوایل دهه‌ پنحاه بنت را به عنوان یک خواننده بزرگ پاپ مطرح کرد. او یک دهه بعد با ترانه‌ مشهور خود «من قلبم را در سانفرانسیسکو جا گذاشتم» و ترانه‌های دیگر، به عنوان یکی از مشهورترین پیشتازان پاپ کلاسیک شناخته شد.
بنت متولد سوم ماه آگوست سال ۱۹۲۶در نیویورک است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *