18:43

روزنامه نیویورک تایمز در پیش‌بینی‌های نهایی خود از برندگان اسکار نودوچهارم، فیلم «کودا» را به عنوان بخت اول برد اسکار بهترین فیلم معرفی کرد.

به گزارش ایرنا، نودوچهارمین دوره از مراسم اسکار برای تجلیل از فیلم‌های ممتازی که از ۱ مارس تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ اکران شده باشند، سحرگاه دوشنبه (۸ فروردین ۱۴۰۱) به همت آکادمی علوم و هنرهای سینما در دالبی تئاتر هالیوود برگزار خواهد شد.

کمتر از دو روز مانده به اعلام برندگان این دوره از جوایز اسکار، کایل بوچانان، منتقد نیویورک تایمز، در مطلبی نامزدهای برنده در شاخه‌های مختلف این جایزه معتبر را که پایان‌بخش فصل جوایز سینمایی است، پیش‌بینی کرد.

براساس این پیش‌بینی‌ها، فیلم کودا با پشت سرگذاشتن رقبایی چون بلفاست، به بالا نگاه نکن، ماشینم را بران، تل ماسه، شاه ریچارد، پیتزا لیکوریس، کوچه کابوس، قدرت سگ و داستان وست ساید، اسکار بهترین فیلم نودوچهارمین دور از جوایز اسکار را از آن خود خواهد کرد.

بوچانان در این باره می‌نویسد: دریافت اسکار بهترین فیلم به رقابتی نفس‌گیر و هیجان انگیز میان دو فیلم قدرت سگ و کودا تبدیل شده که یکی با نامزدی در ۱۲ شاخه بیشترین تعداد نامزدی برای جوایز اسکار را دارد و دیگری تنها در سه شاخه نامزد دریافت جایزه شده است. اگرچه کودا با دریافت جوایز اصلی از انجمن بازیگران، نویسندگان و تهیه کنندگان آمریکا دست بالا را در این رقابت به دست آورد اما در تاریخ جایزه اسکار به ندرت پیش آمده که یک فیلم بدون نامزدی در شاخه تدوین و کارگردانی موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم شود. این اتفاق آخرین بار در سال ۱۹۳۳ برای فیلم گرند هتل (۱۹۳۲، ادموند گلدینگ) افتاد و ممکن است کودا نیز امسال سنت شکنی کند. در سالی که رای دهندگان اسکار شدیدا مشتاق انتخاب یک فیلم مردم پسند هستند فکر می‌کنم کودا بیشترین احتمال بردن را دارد.

آنطور که در پیش‌بینی نهایی روزنامه نیویورک تایمز آمده است، جین کمپیون برای فیلم قدرت سگ برنده اسکار بهترین کارگردانی خواهد شد. کمپیون اولین فیلمساز زنی است که دوبار نامزد اسکار بهترین کارگردانی می‌شود و اگر بتواند به این جایزه برسد، تاریخ‌ساز خواهد شد چون برای اولین بار در تاریخ اسکار است که زنان برای دو سال متوالی اسکار بهترین کارگردانی را از آن خود می‌کنند. سال گذشته کلویی ژائو با فیلم سرزمین خانه‌به‌دوش‌ها این افتخار را از آن خود کرده بود.

آخرین پیش‌بینی‌ها از برندگان اسکار ۲۰۲۲؛ آیا کودا بهترین فیلم سال می‌شود؟
 صحنه‌ای از فیلم «قدرت سگ»

منتقد روزنامه نیویورک تایمز معتقد است ویل اسمیت برای بازی در فیلم شاه ریچارد اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را خواهد برد و جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم چشمان تامی فی به جسیکا چستین اهدا خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود تروی کاتسور با فیلم کودا از سد رقیب قدری چون کودی اسمیت مک فی(برای فیلم قدرت سگ) عبور کرده و اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آن خود کند. در این صورت کاتسور به اولین بازیگر مرد ناشنوایی تبدیل خواهد شد که اسکار بازیگری می‌گیرد.

منتقد و ستون‌نویس روزنامه نیویورک تایمز همچنین پیش‌بینی می‌کند آریانا دبوز برای بازی در فیلم داستان وست ساید اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به خانه خواهد برد و در این راه جسی باکلی (دختر گمشده)، جوی دنچ (بلفاست)، کریستن دانست(قدرت سگ) و آنجانو الیس (شاه ریچارد) را ناکام می‌گذارد.

پیش‌بینی می‌شود اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی نیز از بین چهار نامزد این شاخه به فیلم به بالا نگاه نکن اهدا شود. بسیاری از کارشناسان، فیلم بلفاست ساخته کنت برانا را به عنوان برنده این شاخه انتخاب می‌کنند اما از آنجایی که این فیلم با وجود پرفروش شدن در انگلیس نتوانست در این شاخه از بفتا جایزه‌ بگیرد به احتمال زیاد در جلب نظر رای دهندگان اسکار نیز شانس چندانی نخواهد داشت.

آخرین پیش‌بینی‌ها از برندگان اسکار ۲۰۲۲؛ آیا کودا بهترین فیلم سال می‌شود؟
 صحنه‌ای از فیلم «به بالا نگاه نکن»

در شاخه بهترین فیلمنامه اقتباسی نیز بیشترین شانس به فیلم کودا داده شده است و پیش‌بینی می‌شود این فیلم در رقابت با دیگر نامزدها یعنی ماشینم را بران، تل ماسه، دختر گمشده و قدرت سگ برنده بیرون آید.

براساس پیش‌بینی‌های نهایی نیویورک تایمز از برندگان نودوچهارمین دوره از جوایز اسکار، افسون اسکار بهترین انیمیشن بلند و تابستان روح اسکار بهترین مستند بلند را از آن خود خواهند کرد. اسکار بهترین فیلم بین‌المللی به ماشینم را بران از ژاپن اهدا خواهد شد و جایزه بهترین فیلمبرداری به قدرت سگ.

همچنین فیلم تل ماسه جایزه اسکار بهترین موسیقی متن را از آن خود می‌کند و اسکار بهترین ترانه به فیلم زمانی برای مردن نیست با بازی دانیل کریگ اهدا می‌شود.

آخرین پیش‌بینی‌ها از برندگان اسکار ۲۰۲۲؛ آیا کودا بهترین فیلم سال می‌شود؟
 صحنه‌ای از فیلم «تل ماسه»

براساس این پیش‌بینی‌ها، از بین نامزدهای بهترین صدا، فیلم تل ماسه اسکار می‌گیرد و جایزه بهترین تدوین و بهترین طراحی تولید نیز نصیب همین فیلم خواهد شد. کروئلا اسکار بهترین طراحی لباس را می‌گیرد و اسکار بهترین گریم و آرایش مو به چشمان تامی فی اهدا خواهد شد.

باچانان همچنین معتقد است جایزه بهترین جلوه‌های بصری نیز به تل ماسه اختصاص خواهد یافت و جایزه بهترین انیمیشن کوتاه به رابین رابین.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *