18:58

کمیته اجرایی آکادمی بین‌المللی علوم و هنرهای تلویزیون اعلام کرد در حمایت از اوکراین تمام برنامه‌های روسی را از شرکت در دوره آتی از رقابت بین‌المللی اِمی منع می‌کند.
به گزارش ایرنا به نقل از ددلاین، کمیته اجرایی آکادمی بین‌المللی علوم و هنرهای تلویزیون با انتشار یک بیانه از ممنوعیت رقابت برنامه‌های روسی در دوره آتی از جوایز امی (Emmy Awards) خبر داد و گفت: این اقدام در ادامه تعلیق عضویت‌ها و قطع تمام پیوندهای رسمی با شرکت‌های روسی که پیش‌تر اعلام شده بود، صورت می‌گیرد.
براساس این تصمیم جدید، تمام برنامه‌هایی که توسط شرکت‌های روسی یا در همکاری با آنها ساخته و تمام برنامه‌هایی که برای یک کانال، شبکه یا پلتفرم پخش اینترنتی متعلق به روسیه تولید شده باشند، واجد شرایط شرکت در این رقابت شناخته نشده و کنار گذاشته خواهند شد.
آکادمی بین‌المللی علوم و هنرهای تلویزیون چندی پیش اعلام کرد، میخاییل سولودونیکف را از هیات مدیره خود اخراج کرده است. سولودونیکف مدیر شرکت روسی تی اند آر پروداکشنز/T&R Productions است که شبکه آر تی/ RT آمریکا را اداره می‌کند. این آکادمی همچنین اعلام کرد عضویت عمومی سولودونیکف و الیزاوتا برودزکایا، سردبیر آر تی روسیه، را نیز تعلیق کرده است.
در همین راستا، آکادمی ملی علوم و هنرهای تلویزیون چندی پیش اظهار داشت به دلیل حمله به اوکراین از این پس دیگر با نهادهایی که به هر نحوی به دولت روسیه وابسته باشند، کار نخواهد کرد.
آکادمی فیلم اوکراین به دنبال حمله نیروهای روس به این کشور، خواهان بایکوت سینمای روسیه شده بود. اکثر جشنواره های مهم سینمایی از جمله کن، برلین، ونیز، کارلووی واری و تورنتو از پیوستن به این کارزار خودداری اما محدودیت‌هایی را بر حضور هیات های روسی اعمال کردند. برخی از رویدادهای سینمایی از جمله جشنواره فیلم گلاسکو و استکهلم اما تصمیم گرفتند فیلم های روسی را از رویداد امسال خود کنار بگذارند. آکادمی فیلم اروپا نیز از بایکوت سینمای روسیه حمایت و اعلام کرد فیلم‌های روسی را از جوایز فیلم اروپایی امسال حذف می‌کند.
در راستای این بایکوت سراسری، نتفلیکس اعلام کرد سرویس‌دهی خود را در روسیه متوقف می‌کند. دیگر غول‌های صنعت سینما از جمله دیزنی، برادران وارنر، پارامونت پیکچرز و سونی برنامه‌ها برای اکران فیلم‌های جدید خود، از جمله آثار موردانتظاری چون بتمن و سونیک خارپشت ۲، را در سینماهای روسیه متوقف کردند.
مایکروسافت، گوگل، اپل و سامسونگ نیز از جمله غول‌های حوزه فناوری هستند که در واکنش به جنگی که بین اوکراین و روسیه درگرفته، فروش محصولات خود را در این کشور متوقف کرده‌اند.
ارتش روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجشنبه، ۵ اسفند) به خاک اوکراین حمله کرد و درگیری و تنشی که از سال ۲۰۱۴ بین این دو کشور آغاز شده بود، وارد مرحله جدیدی شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *