10:08

همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینماها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود وعلاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سالگذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش ایرنا، گیشه ۱۴۰۳ سینماها به ۷۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید. این گیشهبرای اکران نوروز سال گذشته، از ۲۴ اسفند تا ۳۰ فروردین محقق شده بود. البته اگربخواهیم تنها به فروش امسال بسنده کرده و تاریخ را از اول فروردین‌ قلمداد کنیم بهعدد ۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسیم که با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان باایام نوروز، یک آمار بسیارخوب به حساب می‌آید.

برای گیشه امسال، ۷۷۰ هزار نفر به سینما رفتند و چندین رکورد در حوزه‌های مختلفجابجا شد.

همان‌گونه که انتظار می‌رفت، کمدی تمساح خونی، استقبال خوبی را شاهد بود وتوانست با ۹۲۰ هزار مخاطب، گیشه‌ای ۵۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی داشته باشد.

بی‌بدن نیز ۱۲۸ هزار مخاطب داشت و توانست ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروشداشته باشد.

سومین فیلم پرمخاطب امسال، آپاراتچی است که با ۳۸ هزار مخاطب، گیشه ۲ ملیارد و۴۰۰ میلیون تومانی داشته است.

170918498.jpg

فیلم سینمایی آپاراتچی

پرویزخان نیز ۳۵ هزار مخاطب داشت و ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فروخت.

نوروز، ۲۵ هزار مخاطب جذب کرد و ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش کرد.

ایلیا جستجوی قهرمان، بیش از ۲۴ هزار مخاطب داشت و گیشه آن به ۱ میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان رسید.

آسمان غرب که چند روز دیرتر از ۶ فیلم دیگر به روی پرده رفت، با ۱۶ هزار مخاطب، ۹۰۰میلیون تومان فروخت.

170992469.jpg

فیلم سینمایی آسمان غرب

شاید اکنون این پرسش مطرح باشد که بر چه مبنایی، گیشه ۷۶ میلیاردی را خوبارزیابی می‌کنیم؟ نخستین دلیل آن‌که ماه رمضان امسال از ۲۲ اسفند آغاز شد و طبیعتادر این ماه مبارک، از میزان مخاطبان سینما کاسته می‌شود. در چنین شرایطی، تعدادمخاطبان نوروز ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، رشدی حدودا ۱۰برابری را شاهد است. حال آن‌که ماه مبارک رمضان طی سال گذشته، از سوم فروردینآغاز شده بود.

تجربه سال گذشته نشان داد که با پایان یافتن ماه مبارک رمضان، بر تعداد مخاطبانسینما افزوده خواهد شد و طبیعی است که اگر مخاطبان فعلی سینما، رشدی حداقلنیم‌برابری نیز پیدا کنند (که قطعا بیشتر از این میزان خواهد بود) آمار گیشه ومخاطبان ۱۴۰۳ به شکلی تصاعدی افزایش خواهد یافت و اختلاف آمار سینمایی امسالبا سال گذشته، بیشتر خواهد شد و الگوی ۳۳ میلیون مخاطب و گیشه ۲۰۰۰ میلیاردی،در دسترس‌تر خواهد بود.

ضمن اینکه در دهه سوم این ماه نیز فیلم‌های دیگری به ناوگان اکران افزوده خواهندشد که تاثیر کاملا مستقیمی بر میزان مخاطب و رقم گیشه خواهند گذاشت.

بنابراین از جمیع جهات این‌طور برمی‌آید که اکران امسال، هم‌چنان‌که افتتاحیه خوبی راپشت سر گذاشته، در ادامه می‌تواند شاهد یک بهار پررونق باشد که اتفاق‌های خوباکران سال گذشته را با ضریب بیشتری برای مخاطبان تکرار خواهد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *