8:32

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه سینما به نفع دیپلماسی عمومی و فرهنگی کشور است، گفت: سینما جاذبه فراوانی دارد و از مخاطبان وسیعی برخوردار است؛ از این جهت اگر بتوانیم در حوزه سینما سرمایه‌گذاری کنیم به نفع کشور است.
سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با ایرنا با تبریک سال نو به مردم ایران گفت: تعطیلات نوروز در کنار همه آیین های نوروزی، دید و بازدید، بهترین فرصت برای تماشای فیلم ها و سریال های فرهنگی و تاریخی و خواندن کتاب است، به ویژه فیلم هایی که در جشنواره فجر سال ۱۴۰۲ اکران و اکنون هم روی پرده سینما اکران شده است.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری درباره اثرگذاری حوزه سینما در دیپلماسی فرهنگی و عمومی اظهار داشت: سینما جاذبه فراوانی دارد و از مخاطبان وسیعی برخوردار است؛ از این جهت اگر بتوانیم در حوزه سینما سرمایه‌گذاری کنیم به نفع کشور است.
وی افزود: در گذشته برخی فیلم‌ها بود که به جای ترسیم چهره زیبای ایران، سیاه‌نمایی می‌کردند، اما اکنون فیلم‌های خیلی خوبی داریم که می‌تواند در عرصه جهانی ارائه شود.
در گذشته برخی فیلم‌ها به جای ترسیم چهره زیبای ایران، سیاه‌نمایی می‌کردند
معاون پارلمانی رئیس جمهور برای تماشای فیلم در ایام نوروز گفت: فیلم‌های برتر جشنواره اکثرا خوب بودند، ولی فیلم آسمان غرب که در ژانر دفاع مقدس و درباره شهید خلبان علی اکبر شیرودی است را حتما ببینید.
وی اظهار داشت: در جشنواره امسال فیلم‌های دفاع مقدس چشم‌گیری داشتیم و من فیلم پروین را هم از میان این آثار خیلی دوست داشتم، زیرا جنبه فرهنگی و موثری دارد.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری همچنین خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره فیلم فجر فیلمی هم در مورد کاروان امام حسین(ع) بود و در مجموع کارهای ارزشمند خوبی داشتیم.
فیلم سینمایی پروین به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا در بخش سودای سیمرغ چهل و دومین جشنواره فیلم فجر با سایر آثار این دوره از جشنواره به رقابت پرداخت. این فیلم به داستان زندگی پروین اعتصامی شاعر معاصر ایرانی پرداخته و مارال بنی‌آدم در این اثر نقش پروین را ایفا می‌کند که جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *