12:58

برنامه موسیقیایی «عندلیب» جمعه ۱۳ اسفند نگاهی به زندگی هنری استاد فضل الله توکل دارد.
به گزارش شبکه رادیویی ایران، در میان خیل اساتید بزرگ نسل‌های پیشین موسیقی ایرانی که به راستی خالقان خنیای ایرانی بوده اند معدودی همچنان در میان ما باقی اند و ما بخت همنفسی با این بزرگان را داریم
استاد فضل الله توکل یکی از این بزرگان است که به حق در نوازندگی و سرودن ترانه و شعر و آهنگسازی از درخشنده‌ترین ستارگان آسمانی موسیقی کشور ماست.
سعید مبشری تهیه کننده برنامه «عندلیب» گفت: نخستین واژه‌ای که با شنیدنِ نام استاد فضل الله توکل به ذهن خطور می‌کند، «سنتور» است؛ سنتوری که نه از چوب و سیم که گویی از حریر و مخمل پدید آمده است؛ از بس که استادِ نوازنده شیرین می‌نوازد این ساز را.
وی ادامه داد: استاد توکل را می‌توان مردِ ذوفنون موسیقی ایران دانست؛ او هم نوازنده‌ای است صاحب سبک، هم آهنگسازی است کاربلد و هم ترانه‌سرایی است پُراحساس. به جز این، حتی در خوانندگی هم دستی بر آتش دارد و در مراسمی که در سال ۱۳۹۵ برای بزرگداشت او در تالار وحدت برگزار شده بود، خود یکی از تصنیف‌هایش را برای حاضران هم نواخت و هم خواند.
مبشری افزود: از همین رو جمعه 13 اسفند، در «عندلیب» مروری بر کارنامه هنری این استاد گرانقدر خواهیم داشت.
گفتنی است «عندلیب» با گویندگی داود حیدری و کارشناسی علیرضا امینی و محمد رضا ممتاز واحد،جمعه ها ساعت ۲۲:۰۰ و تکرار آن یکشنبه ها ساعت ۲۳:۰۰ از شبکه رادیویی ایران پخش می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *