9:41

احمد نجفی: رای دادن نوعی فهم و آگاهی است

احمد نجفی؛ بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: گول حرف‌های عده‌ای که آن سمت دنیا، فارسی حرف می‌زنند را نخورید. گوش به این‌ها ندهید برای این که چیزی برای گفتن ندارند. مشتی آدم دورافتاده و عقب‌افتاده‌ هستند که فکر می‌کنند در ده هزار کیلومتر آن سوتر می‌توانند برای سرنوشت ما تصمیم بگیرند.
احمد نجفی پس از حضور در تالار وحدت و انداختن رای خود به صندوق‌، در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا اظهار داشت: آمدم که به مردم و هنرمندان بگویم بیایید مشارکت کنید. کشور خودتان است و در فیلم‌های خودتان بازی می‌کنید. من که مانند شما بازی نمی‌کنم و اگر از خیلی چیزهای کشور استفاده می‌کنید، بیایید رای هم بدهید و در وضعیت مملکت مشارکت کنید. حیف است که این کار را نکنید. حیف است که قدرنشناس باشیم.
رای دادن یک فهم، ادراک و آگاهی است؛ اگر به آگاهی رسیدند می‌آیند رای دهند و اگر نرسیدند کسی نمی‌تواند کاری کند
وی در پاسخ به کسانی که قهر کردند و نیامدند، گفت: باید خودشان متوجه باشند. رای دادن یک فهم، ادراک و آگاهی است؛ اگر به آگاهی رسیدند، می‌آیند و رای دهند و اگر نرسیدند کسی نمی‌تواند کاری کند. گول این و آن را هم نخورید.
نجفی در پاسخ به این پرسش که اگر روزی قرار باشد نقش یک نماینده مجلس را در سینما و تلویزیون بازی کنید، دوست دارید چگونه نماینده‌ای باشید؟ گفت: شجاع، جنگجو و انقلابی به معنای واقعی؛ کسی که بتواند چهره شهرها و معماری آنها را تغییر دهد. کسی که بتواند قیمت ارز را بشکند و برای این مردم، نماینده‌ای خوب باشد نه این که برود مجلس و فرماندار و شهردار را عوض کند و دست در کار استانداری ببرد. این کار نماینده‌ها نیست؛ کارشان این است که به امور مملکت و نمایندگی بپردازید.
وی اضافه کرد: من چون بچه شهرستان و خرمشهر هستم، قبلا دیده‌ام نماینده‌هایی را که لابی می‌کردند تا شهردار و فرماندار از جنس خودش باشد. این خطاست و باید جلوی این کار گرفته شود.
نجفی همچنین در این باره که به عنوان کسی که رای دادید، از وضعیت موجود انتقاد دارید؟ گفت: شدیدا انتقاد دارم اما باید انتقاد کرد. رای دهید و انتقاد کنید. نه این که در خانه بنشینید و فقط حرف بزنید. این نمی‌شود. رای دهید و حقوق خودت را به خودت ثابت کن و به خودت ثابت کن که حقت درست است. باید حرف درست بزنید و در زمانی این حرف گفته شود که حقوق خودت را اجرا کرده باشی.

فرهاد قائمیان: رای بدهیم و مطالبه‌گر باشیم/ انتخابات ضامن امنیت مملکت است

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: همه مردم به ویژه رای اولی‌ها باید پای صندوق بیایند و رای بدهند و حتما مطالبه‌گر باشند، زیرا کشور و آینده متعلق به آنها است.
فرهاد قائمیان در گفت‌وگو با ایرنا درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: هر برگه رایی که به صندوق ریخته می‌شود، برای حفظ و امنیت مملکت است. رای اولی‌ها برای رای دادن بیایند، چون کشور متعلق به آنهاست، کشور را باید دست نسل جوان بسپاریم.
وی ادامه داد: امیدوارم نسل جدید مطالبه‌گری کند. وقتی که اینها رای می‌دهند رایشان و آرای کل مردم عزیز این کشور برای امنیت آن است و باید مطالبه کنند.
قائمیان گفت: هر نماینده‌ای که به مجلس می‌رود باید به رای مردم احترام بگذارد، امیدوارم مسیر درستی را بروند و اگر مواردی بود حتما مطالبه می‌کنند. باید به مطالبه مردم و نسل جوان احترام گذاشته شود کمک کنیم مملکت ساخته شود و حفظ کنیم.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، روز جمعه – یازدهم اسفند- به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *