15:38

بانی‌فیلم: ماجرای افزایش دارایی سوپر میلیاردرها حکایت جالبی‌ست؛ بر حجم و میزان ثروت‌اندوزی میلیاردرها در شرایطی افزوده می‌شود که جمعیت زیادی از مردم کشورها، دچار فقر فزاینده‌ای هستند.
شاید بیان این بحث قدری تکراری باشد اما واقعیتی تردیدناپذیر است؛ هرچه میزان فقر افراد و جمعیت کشورها بیشتر شود، به همان اندازه اسکناس‌های میلیاردرها بیشتر می‌شود!
سایت نشریه اقتصادی فوربس، در کزارش مفصلی که در باره برنارد آرنو نفر نخست جدول میلیاردها منتشر کرده، به نکات جالبی از افزایش ثروت این میلیاردر فرانسوی پرداخته است.

آرنو در کمتر از بیست سال میزان دارایی خود را از ۱۷ میلیارد دلار به بیش از ۲۳۰ میلیارد دلار رسانده است!
این سایت اقتصادی در مورد مالک ده‌ها برند مانند کریستین دیور و ال و ام هاش، لویی ویتون و. شرکت‌های سرمایه‌گذاری نوشته:
امسال بیست و هشتمین حضور متوالی برنارد آرنو در رده بندی میلیاردرهای جهان فوربس است.
او برای اولین بار در سال 1997 با ثروتی 3.1 میلیارد دلاری این کار را انجام داد.
این رقم، با تعدیل تورم، امروز حدود 6 میلیارد دلار خواهد بود، یعنی آرنو به لطف رشد LVMH ارزش خالص دارایی خود را در دو دهه گذشته به بیش از 200 میلیارد دلار افزایش داده است.
آرنو به سرعت به این رتبه‌ها صعود کرد؛ او تا سال ۲۰۰۵ به ۲۰ ثروتمند برتر جهان رسید (با ارزش ۱۷میلیارد دلار) و سپس چهارمین ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۱ (با ارزش ۴۱میلیارد دلار) شد. ثروت او در سال 2018 با جهش عظیمی رویرو شد به شکلی که از ۴۱/۵میلیارد دلار در سال قبل به ۷۲میلیارد دلار افزایش یافت، اگرچه آرنو با این میزان ثروت در آن سال در رده چهارم قرار داشت.
نکته جالب توجه اینکه ایندمیلیارد فرانسوی. توانست در سال ۲۰۲۳ از ایلان ماسک پیشی بگیرد و برای اولین بار در فهرست سالانه فوربس به نفر جدول ثروتمندترین‌ها جهان مبدل شود.
گفتنی‌ست که برنارد آرنو با این رشد اعجاب‌آور ثروتش نمونه عینی تکیه کلام «پول، پول می‌آورد» شده است!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *