10:38

بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، معتقد است هوش مصنوعی به قدری عمیق خواهد بود که رفتار کاربر را به شدت تغییر می‌دهدبه‌طوری که دیگر سراغ موتور جستجو یا آمازون بازدید نرود.
به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، معتقد است احتمالاً هوش مصنوعی آینده یک عامل دیجیتال شخصی ایجاد خواهد کرد که می تواند وظایف خاصی را برای افراد انجام دهد. این فناوری به قدری عمیق خواهد بود که رفتار کاربر را به شدت تغییر می‌دهد. به این معنی که شما هرگز از یک سایت جستجو یا آمازون بازدید نخواهید کرد.
به گزارش سایت انتخاب، گیتس روز دوشنبه گفت: «این دستیار هوش مصنوعی که هنوز توسعه نیافته، قادر خواهد بود نیازها و عادات یک فرد را درک و به آنها کمک کند تا مطالبی را که برای خواندن آن وقت ندارند بخوانند.»
گیتس گفت احتمال اینکه برنده رقابت آینده هوش مصنوعی یک استارتاپ یا یک غول فناوری باشد، ۵۰-۵۰ است.
وی اعلام کرد که مدتی طول می کشد تا این عامل دیجیتال قدرتمند برای استفاده اصلی آماده شود. تا آن زمان، شرکت‌ها به تعبیه فناوری‌های مشابه چت‌جی‌پی‌تی در محصولات خود ادامه خواهند داد.
اگرچه عملکرد درونی مغز انسان هنوز برای دانشمندان نهفته است، بنیانگذار مایکروسافت معتقد است که بشریت به تولید داروهای مفید برای درمان بیماری هایی مانند آلزایمر نزدیک شده و آزمایش های انسانی برای داروهای جدید احتمالاً تا 10 سال آینده انجام می شود.
گیتس افزود که او معتقد است که ربات‌های انسان‌نمای آینده که استفاده از آن‌ها برای شرکت‌ها ارزان‌تر از انسان است، تأثیر زیادی روی کارگران نیز خواهد داشت.

رونمایی مایکروسافت از دستیار هوش مصنوعی Copilot برای ویندوز ۱۱
مایکروسافت در رویداد بیلد 2023 که نطق اصلی آن ساعتی پیش شروع شد، اعلام کرد که دستیار هوش مصنوعی Copilot را به ویندوز 11 اضافه می‌کند. این دستیار درست مانند آن‌چه پیش‌تر در مرورگر اج، آفیس و حتی گیت‌هاب دیده بودیم، می‌تواند در انجام کارهای مختلف کاربرد داشته باشد و در اپ‌های گوناگون استفاده شود.
مایکروسافت می‌گوید Copilot به‌طور مستقیم درون ویندوز 11 تلفیق شده است و از تسکبار می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. زمانی که این دستیار هوشمند باز کردید، نوار آن در کنار همه اپ‌ها، برنامه‌ها و پنجره‌ها باقی می‌ماند و به‌عنوان یک دستیار شخصی به کمک شما می‌آید.
«پانوس پانای»، رئیس بخش ویندوز و دستگاه‌های مایکروسافت می‌گوید Copilot در این سیستم عامل هر کاربری را به یک کاربر حرفه‌ای تبدیل می‌کند. این ابزار در انجام امور مختلف و شخصی‌سازی تنظیمات به کمک شما می‌آید و می‌تواند به‌راحتی با اپلیکیشن‌ها ارتباط برقرار کند.Copilot در ویندوز می‌تواند محتواهایی را در که اپ‌ها می‌بینید، برایتان خلاصه و بازنویسی کند یا حتی آن‌ها را توضیح بدهد. این ابزار بسیار شبیه به پنجره گفت‌وگو در بینگ چت است، بنابراین می‌توانید سؤالات عمومی را هم از این طریق بپرسید و دیگر نیازی به جستجو در وب نداشته باشید.
البته این دستیار هوش مصنوعی به‌شکل مستقیم جایگزین نوار جستجوی موجود در تسکبار ویندوز 11 نمی‌شود و در عوض به‌صورت یک دکمه مجزا در کنار آن وجود خواهد داشت. مایکروسافت می‌گوید Copilot ویندوز یک «دستیار شخصی» است و این توصیف شباهت زیادی به توصیف کورتانا توسط این شرکت دارد.
با توجه به این که Copilot در ویندوز تلفیق شده است، می‌توانید تغییر تنظیمات را به کمک این ابزار انجام دهید. برای مثال، می‌توانید از این دستیار هوشمند بخوانید تا تنظیمات سیستم عامل را به حالت تمرکز (Focus) ببرسد.
از طرف دیگر، چون Copilot ویندوز بر پایه زیربناهای بینگ چت ساخته شده است، مایکروسافت به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا پلاگین‌های بینگ یا حتی ChatGPT را به این دستیار هوش مصنوعی بیاورند. در نتیجه، این ابزار قادر به انجام کارهای بسیار بیشتری خواهد بود.
مایکروسافت آزمایش عمومی Copilot در ویندوز را از ماه ژوئن آغاز می‌کند تا در نهایت این قابلیت در اختیار عموم کاربران این سیستم عامل قرار بگیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *