1:48

مستند «آسک» جایزه دوم چهارمین جشنواره معلولین یونان را دریافت کرد.
به گزارش رسیده، در چهارمین دوره جشنواره معلولین یونان که هر ساله از چهارم تا ۱۰ دسامبر برگزار می‌شود، مستند «آسک» به کارگردانی مهدی زمانپورکیاسری موفق به دربافت جایزه دوم این فستیوال شد.
«آسک» پیش از این جایزه بهترین فیلم در جشنواره زعفران طلایی ترکیه، جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره مستند وین اتریش و جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم آریکا ناتیوا شیلی را دریافت کرده است. این مستند همچنین بهترین مستند هنری سی و چهارمین جشنواره مستند پارنیٔو استونی، منتخب جشنواره بیگ اسکای آمریکا، منتخب جشنواره ملی و بخش بین‌الملل جشنواره سینما حقیقت، منتخب پنجمین جشنواره فیلم درخت طلایی فرانکفورت آلمان، منتخب بیست و نهمین جشنواره مستند بلگراد صربستان و منتخب جشنواره کرالا هند شده است.
مستند «آسک » فیلمی سراسر امید که داستان زندگی پیرمرد ٨٠ ساله نابینای اهل خنج شیراز را روایت می‌کند که خداوند نیروی تعبیر خواب به وی داده است. در واقع پیرمرد به کوه می‌رود و با لمس و چشیدن طعم سنگ‌ها، سنگ مورد نیاز خود را پیدا و آنها را استخراج می‌کند، سپس با ابزار ابتدایی مانند اره دستی و تیشه، ظروف جنوبی مثل سنگ نان‌پزی و هاون درست و با فروختن آنها امرار معاش می‌کند.
پخش بین‌الملل این فیلم بر عهده موسسه هنر هفتم با مدیریت علیرضا شاهرخی قرار دارد.
عوامل این فیلم شامل کارگردان: مهدی زمانپورکیاسری،‌ تهیه‌کنندگان: سمیه زراعت‌کار و مهدی زمانپورکیاسری، تدوین: مهدی حسینی‌وند و حسین نیکزاد، تصویر: علی شیلاندری و پویان آقابابایی، صداگذار: حسن‌مهدوی و صدابردار: احسان شایگان می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *