0:08

بانی‌فیلم: پس از رونمایی از پوستر سیزدهمین دوره جوایز ایسفا (انجمن فیلم کوتاه ایران) که در هفته‌های پیش در مراسمی در خانه سینما برگزار شد، سازمان سینمایی آن را مغایر قانون دانست و از زبان مدیرکل دفتر جشنواره ها و مجامع سینمایی اعلام کرد که انتشار هرگونه پوستر و اقلام تبلیغی بی حجاب نیز خلاف قانون است.
عکسی که در پوستر ایسفا استفاده شده، مربوط تصویر سوسن تسلیمی در نمایی از فیلم «مرگ یزدگرد» است.
امروز روابط عمومی سازمان سینمایی اعلام کرد که همانطور که تولید و پخش آثار سینمایی و تصویری بدون رعایت حجاب مغایر قانون است، انتشار هرگونه پوستر و اقلام تبلیغی بی حجاب نیز خلاف قانون است.
سید صادق موسوی در گفت‌وگویی [؟] با بیان این مطلب افزود: مسئولیت سیاست گذاری، ارزشیابی و صدور مجوز جشنواره ها و‌ رویدادهای عمومی سینمایی کشور بر عهده دفتر امور جشنواره های سازمان سینمایی است اما مسوولیت برگزاری رویدادهای داخلی صنوف و جشن های درون صنفی که در قالب گردهمایی سالانه اعضا تعریف می‌شوند، مشخصا برعهده خانه سینما به عنوان نهاد صنفی و نیز، شوراهای مرکزی صنوف خواهد بود.
وی با تاکید بر لزوم رعایت قوانین، مقررات و مفاد آئین نامه ها از سوی همه جشن ها و جشنواره ها و رویدادهای سینمایی و ضرورت التزام به قوانین جاری کشور اضافه‌ کرد: وظیفه پاسخگویی نسبت به تخلفات در فرایند برگزاری جشن ها و جشنواره های سینمایی در مراجع ذیصلاح با متولیان برگزاری است.
موسوی عنوان کرد: ضرورت رعایت قوانین و مقررات کشور در همه مراحل یک رویداد، اعم از نحوه تبلیغات و اطلاع رسانی تا برگزاری نهایی یک مراسم امری بدیهی به شمار می آید و در این خصوص هم موضوع با متولیان امر بارها مکاتبه و یاد آوری شده است.
مدیرکل دفتر جشنواره ها و همکاری بین الملل با اشاره به انتشار پوستری مربوط به جشن یکی از صنوف سینمایی خانه سینما – که اقتباسی از یک فیلم تاریخی است – تاکید کرد: انتشار هرگونه پوستر بی حجاب در اقلام تبلیغی جشن ها و جشنواره ها خلاف قوانین جاری کشور است و در این خصوص با مدیرعامل و هیات مدیره خانه سینما و دست اندرکاران ذیربط رایزنی شد تا هماهنگی‌های لازم در این راستا صورت گیرد چرا که مسئولیت این موضوع برعهده خانه سینماست.
وی اضافه کرد: هر گونه جشن صنفی که در خارج از فضای خانه سینما برگزار شود و ابعاد عمومی و غیر صنفی پیدا کند همانند سایر جشنواره های سینمایی کشور مستلزم کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *