17:22

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ بحث تحریم جشنواره‌های فجر از سوی برخی هنرمندان گفت: هر کسی که عنوان هنرمند را دارد، دلش با منافع ملی پیوند خورده، هیچ‌وقت به دنبال کناره‌گیری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیست.
به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه نخستین نشست تخصصی مراکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: دوستان ما در حوزه روابط عمومی در صف مقدم تبیین دستاوردهای مختلف نظام از جمله در حوزه های فرهنگی هنری هستند. بخش مهمی از اقدامات در حوزه شهرستان‌ها و استان‌ها اتفاق می‌افتد ولی به دلیل غلبه رسانه‌ای که فعالیت‌های پایتخت دارد کمتر مورد توجه و پوشش قرار می‌گیرد.
وی افزود: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شعار عدالت فرهنگی در حال سامان بخشی فعالیت‌های حوزه فرهنگ هنر و رسانه هستیم. در این نگاه همه استان‌ها و بخش‌ها و شهرستان‌های کشور بایستی بتوانند با یک فرصت مشابه رشد کنند و بتوانند ظرفیت‌هایشان را ارتقا دهند. لذا ما از دوستانمان در روابط عمومی های اداره کل هایمان در استان‌ها این درخواست را داریم که بتوانند متناسب با این ماموریت به فعالیت های خود نگاه کنند.
اسماعیلی ادامه داد: ما امروز فریضه جهاد تبیین را داریم. دوستان ما در روابط عمومی‌ها نقش مهمی را دارند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها متکفل چند موضوع است: هم دبیر شورای اطلاع رسانی استان است هم دبیر شورای فرهنگ عمومی است. به همین دلیل تریبون اصلی دفاع و تببین دستاوردها و اقدامات دولت و نظام اسلامی دوستانمان در روابط عمومی های دستگاه های ما هستند که باید تلاش کنند در این تراز فعالیت های خود را تنظیم کنند و با یک کار جهادی و انقلابی بتوانند ماموریت های خود را به خوبی پیش ببرند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی درباره برنامه این وزارتخانه برای سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت بسیار جدی در این موضوعات فعال است. برای این نقطه عطف تاریخی یعنی شهادت حاج قاسم که برکات زیادی را نصییب جبهه انقلاب کرد وزارت ارشاد هم برنامه های خوبی پیش بینی کرده است هم در حوزه موسیقی، هم در حوزه تئاتر، هم در حوزه کتاب و هم در دیگر حوزه‌ها.
وی در پاسخ به سوالی که پیامتان به هنرمندانی که موافق تحریم جشنواره فجر هستند چیست، گفت: ما با خیل عظیم هنرمندانی مواجه هستیم که عاشقانه به کشورشان خدمت می کنند. ما همه هنرمندان عزیزمان را خانواده خودمان فرض می کنیم و از همه شان هم بابت زحماتشان تشکر می کنیم.
اسماعیلی افزود: هر کسی که عنوان هنرمند و عنوان فرهنگی را دارد دلش به منافع ملی گره خورده است هیچ وقت دنبال کناره گیری از فعالیت های فرهنگی و هنری نیست. من با امیدواری کامل نسبت به آینده هنر و فرهنگ ایران می گویم همین طور که جشنواره هایی که پشت سر گذاشتیم مثل جشنواره فیلم کوتاه و حقیقت جشنواره های تئاتر استانی که همگی با استقبال زاید الوصف جریان فرهنگی هنری کشور روبرو شد در جشنواره های فجر پیش رو نیز همین اشتیاق را همه مردم خواهند دید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *