12:29

بازیگر نمایش «فلزات چکش خوار» گفت: دوران طلایی تئاتر گذشته است و اکنون جانی برایش باقی نمانده است. فضای تئاتر و سینما به قدری رک و بی‌رحم است که اگر خوب نباشید حذف می‌شوید.
سهیل بابایی که هم اینک خود را برای سه اجرای بین‌المللی تئاتر در اروپا و آمریکا آماده می‌کند در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: انگار که یک سری آدم جمع می‌شوند و به واسطه عشق و علاقه‌ای که دارند دور هم تفریحی می‌کنند. چون هم اتفاق‌هایی که در خود هنرمندها و شکل‌گیری کار و اثر برای آن‌ها می‌افتد و هم مسائل پشت پرده و سیستم مدیریتی تماشاخانه‌ها و تئاتر، تأثیرات عجیب و غریبی روی هم می‌گذارند.
این بازیگر تئاتر که در سال ۱۳۹۱ در سریال آخرین روزهای زمستان به کارگردانی محمدحسین مهدویان ایفای نقش کرده، می‌گوید: اگر تئاتر را به روزهای طلایی خود نزدیک نکنیم به تدریج دیگر تئاتری برای ما باقی نمی‌ماند.
به گفته بابایی، دهه‌های ۷۰ و ۸۰ و اوایل ۹۰ دوران طلایی تئاتر بود و اکنون جانی برایش باقی نمانده است. او می گوید با محدودیت هایی که اعمال می‌شود تئاتر دیگر تبدیل به تفریح برای هنرمند می‌شود و جدیتی که باید در کار خود داشته باشد به دلیل نیاز مالی نخواهد داشت.
او درباره بازگشت دوباره خود به تصویر می‌گوید: ترجیح می‌دهم به کار خوب برگردم و این از همه چیز برای من مهمتر است.
بازیگر سریال کیمیا به کارگردانی جواد افشار اظهار داشت: این که مدیوم‌های متفاوت در تئاتر و سینما بازیگر را به چه سمتی هدایت می‌کند کار بازیگر است و تفاوتی نمی‌کند که در کدام یک از این‌ها ایفای نقش کند و اگر این دو با هم ترکیب شوند اتفاق مثبتی می‌افتد.
وی افزود: یک هنرپیشه برای این که کار خود را درست ارائه کند از تمرین‌ها، فضا و تربیتی که تئاتر می‌تواند برای یک بازیگر داشته باشد استفاده و این تجربیات را وارد بازی کند.
بابایی ادامه داد: استثناهایی هم وجود دارد که بازیگرانی بدون کار تئاتر وارد تصویر می‌شوند اما در اصل چون پایه تئاتر است انتقال بازیگر از سینما به تئاتر و برعکس را عجیب و غریب نمی‌بینم و باید این اتفاق بیفتد؛ چون هر دو یک سری مطالعات و تجربیاتی دارند که به بازیگر کمک می‌کند اما این که در روندهای دیگر چون مسأله اقتصادی چقدر می‌تواند به بازیگر کمک کرده و یا آسیب بزند بحث دیگری است.
وی تصریح کرد: فضای تئاتر و سینما به قدری رک و بی‌رحم است که اگر خوب نباشید حذف می‌شوید.
بابایی درباره ورود هنرمندان رشته‌های دیگر اعم از خواننده‌ها و یا ورزشکاران به عرصه سینما و تصویر گفت: هر کسی می‌تواند بنا به علایق و استعدادهایی که دارد وارد عرصه‌ای شود اما ماندگاری مهم است که میزان آن به تربیت‌ها و پشتکاری بستگی دارد که فرد به کار می‌گیرد.
وی افزود: خیلی‌ها از فضای ورزشی و دیگر شاخه‌ها وارد حوزه تصویر شده‌اند که موفق هم بوده‌اند اما در مجموع بستگی به توانمندی‌های هر فردی دارد که چگونه وارد این عرصه شده و ماندگاری داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *