14:02

فیلم «زمانی برای مردن نیست» با اینکه صدرنشین گیشه این هفته آمریکا شد، اما فروش آن کمتر از انتظار‌ها بوده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ورایتی، جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم‌های جیمز باند با عنوان «زمانی برای مردن نیست» در هفته اول اکران حدود ۵۶ میلیون دلار فروخته که کمتر از انتظار‌ها بوده است. این موضوع نشان می‌دهد حتی یکی از مهمترین سری فیلم‌های تاریخ سینما به خاطر ویروس کرونا هنوز هم باید با مشکلاتی در جذب مخاطب روبرو شود.
پیش از گیشه آخر هفته پیش بینی می‌شد که فیلم سینمایی «زمانی برای مردن نیست» طی سه روز فروشی بین ۶۰ الی ۷۰ میلیون دلار داشته باشد. اگرچه فروش فعلی این فیلم رقم فاجعه باری نیست، اما با توجه به نقد‌های مثبت منتقدان و این موضوع که برای آخرین بار دنیل کریگ را در نقش جیمزباند می‌بینیم، انتظار می‌رفت عملکرد بهتری را شاهد باشیم. دو فیلم قبلی جیمزباند به نام‌های «اسپکتر» و «اسکای فال» به ترتیب در هفته نخست گیشه آمریکا ۷۰ و ۸۸ میلیون دلار فروخته بودند.
«زمانی برای مردن نیست» بودجه‌ای ۲۵۰ میلیون دلاری برای تولید به خود اختصاص داده و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار نیز برای بازاریابی آن هزینه شده است. پیش از شیوع پاندمی کرونا تحلیلگران تخمین زده بودند که این فیلم برای آنکه به سودآوری برسد، باید حداقل ۸۰۰ میلیون دلار در گیشه جهانی بفروشد. این فیلم مدتی است که در کشور‌های مختلف اکرانش را اغاز کرده و در گیشه جهانی به فروش ۳۱۳ میلیون دلاری رسیده است.
«زمانی برای مردن نیست» در حالی به صدر گیشه آمریکا رسیده که «ونوم ۲» صدرنشین هفته گذشته با ۳۲ میلیون دلار در جایگاه دوم قرار گرفته است. عملکرد فیلم «ونوم ۲» در آمریکای شمالی ۱۴۱ میلیون دلار و در گیشه جهانی ۱۸۵ میلیون دلار بوده است. نکته جالب توجهی که در این هفته در سینمای آمریکا رقم خورده این بود که ۲۵ درصد از خریداران بلیت برای نخستین بار در طی ۱۸ ماه گذشته برای تماشای فیلم به سینما بازگشته اند.
از رکوردشکنی‌های این هفته نیز می‌توان به موفقیت دیزنی اشاره کرد. این کمپانی روز دوشنبه به اولین استودیو در سال ۲۰۲۱ تبدیل شد که مجموع فروش آثارش از ۲ میلیارد دلار عبور کرده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *