17:40

با پیشنهاد دوسالانه جشنواره فیلم ونیز، جایزه شیر طلایی هفتاد و نهمین این رویداد به «پل شریدر – Paul Schrader» فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان و منتقد آمریکایی و نویسنده فیلمنامه‌های «مارتین اسکورسیزی – Martin Charles Scorsese» تعلق گرفت.
به گزارش خبرنگار ایرنا از ونیز، شیر طلایی برای یک عمر دستاورد هفتاد و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز که از ۳۱ اوت آغاز به کار کرده و تا دهم سپتامبر ادامه دارد، به کارگردان آمریکایی فیلم‌هایی چون شمارنده کارت-
The Card Counter، نخستین اصلاح شده – First Reformed، مردمان گربه‌ای – Cat People، ژیگولوی آمریکایی – American Gigolo و نویسنده فیلمنامه‌های گاو خشمگین – Raging Bull، راننده تاکسی – Taxi Driver، وسواس – Obsession و یاکوزا – The Yakuza تعلق گرفت.
این تصمیم از سوی هیأت مدیره دو سالانه ونیز گرفته شد که با استقبال آلبرتو باربرا – Alberto Barbera مدیر جشنواره فیلم ونیز مواجه شد.
شریدر در خانواده‌ای مذهبی و سخت گیر در میشیگان آمریکا به دنیا آمد و تا سن ۱۷ سالگی که به صورت پنهانی از خانه درمی‌رفت فیلمی ندید. او کار سینما را با نوشتن نقد آغاز کرد.
شریدر نویسنده تعدادی از فیلمنامه‌های فیلم‌های مارتین اسکورسیزی از جمله راننده تاکسی و آخرین وسوسه مسیح است.
شریدر در هنگام دریافت جایزه گفت که من عمیقا افتخار می کنم. ونیز سلطان قلب من است.
در طی برگزاری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، پل شریدر به ایران آمد و همچنین در دانشکده سینماتئاتر دانشگاه هنر کارگاه فیلمنامه‌نویسی برگزار کرد.
همچنین امروز و در جریان ششمین روز از جشنواره فیلم ونیز، یک کلاس پیشرفته با حضور پل شریدر در ساعت ۱۵ به وقت محلی برگزار می‌شود که شرکت عموم در آن آزاد بوده و در تارنمای جشنواره به صورت آنلاین پخش می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *