8:47

بانی‌فیلم: کریستوفر نولان، فیلمسازی مورد علاقه صاحبان صنعت نمایش، تریلر «اپنهایمر» جدیدترین ساخته‌اش را برای ارائه جهانی در CinemaCon شرکت داد.
به گزارش بانی‌فیلم به نقل از هالیوود ریپورتر، برنامه معرفی فیلم «اوپنهایمر» در CinemaCon همانی شد که مورد انتظار کریستوفر نولان بود. آخرین ساخته سینمایی این فیلمساز با استقبال مدیران و صاحبان سالن‌های سینمایی مواجه شد، گروه سازنده «اوپنهایمر» هنگام رفتن روی صحنه، با تشویق‌ها و سوت زدن‌های حاضران در سالن روبرو شدند.

«اوپنهایمر» فیلم زندگینامه‌ای مربوط به جنگ جهانی دوم با بازی کیلیان مورفی در نقش فیزیکدان مشهور امریکایی جی رابرت اوپنهایمر ظاهر شده است. جی رابرت اوپنهایمر به خاطر نقش‌اش در پروژه موسوم به «منهتن» به عنوان “پدر بمب اتمی” شناخته می‌شود.
این فیلم روز ۲۱ ماه جون به پرده سینماها خواهد رفت.
نگاه نولان در «اوپنهایمر» تاباندن نوری به برهه‌ای از تاریخ است؛ موضوهی که از دغدغه‌های این فیلمساز بوده و به آن علاقه خاصی دارد. فیلم زمانی را به تصویر کشیده که جی رابرت اوپنهایمر می‌دانست ممکن است آزمایش بمب اتمی، جو زمین را مشتعل کرده و جهان را نابود کند، اما به هر حال دکمه را زد!
نولان می‌گوید: «با اطلاع از آن داستان، می‌خواستم با آن‌ها در اتاق آزمایش بمب اتمی باشم و ببینم که شرایط و اوضاع چگونه بوده؛ می‌خواستم تماشاگران را به آنجا ببرم. برای انجام این کار، باورنکردنی‌ترین بازیگران و بهترین تکنسین‌ها را دور هم جمع آوری کردم.»
این فیلم نشان داد که نولان، داستان تاریخی آزمایش بمب اتم را (آنچه که او از آن به عنوان بالاترین خطرات قابل تصور توصیف می‌کند) به فیلمی هیجان‌انگیز تبدیل کرده است.
نکته کلیدی فیلم زمانی‌ست که شخصیت رابرت داونی جونیور در «اپنهایمر»، خبر می‌دهد که روس‌ها در مسیر یافتن و آزمایش بمب‌ هستند. این موضوع نشان می‌دهد که زیر نظر شخص اوپنهایمر یک جاسوسی اتفاق افتاده است.
در نقطه‌ای از تریلر فیلم، اوپنهایمر با اخلاقیات ساخت بمب اتمی، دست و پنجه نرم می‌کند؛ او می‌گوید: «نمی‌دانم می‌توان به این سلاح اعتماد کرد یا نه، اما آنچه که می‌دانم این است که نازی‌ها نمی‌توانند.»
نولان گفت: «چه بخواهیم چه نخواهیم، جی رابرت اوپنهایمر مهم‌ترین فردی بود که تا به حال زندگی کرده. او دنیایی را که ما در آن زندگی می‌کنیم – برای خوب یا بد- ساخت. و داستان او را باید دید تا باور کرد. من امیدوارم که تماشاگران به سالن‌های سینما بیایند تا این فیلم را روی بزرگترین پرده‌های ممکن نمایش ببینند.»
حضور نولان در میان صاحبان صنعت نمایش، بسیار مورد توجه بود، چون این فیلمساز به‌ خاطر ژانر پرحاشیه‌ و تجربه‌‌های نمایشی‌اش، مورد علاقه‌ و احترام صاحبان صنایع است.
معروف است که نولان، کمپانی برادران وارنر را به خاطر حرکت جنجالی‌شان در مورد ارسال تاریخ و تاریخ ۲۰۲۱ برای HBO Max ترک کرد و به یونیورسال رفت.
«اوپنهایمر» اولین اکران کریستوفر نولان است که از زمان فیلم «یادگاری» در سال ۲۰۰۰، کمپانی برادران وارنر به عنوان تهیه‌کننده حضور ندارد.
نولان معروف است که همچنان استفاده از نگاتیو را به فیلمبرداری دیجیتال ترجیح می‌دهد. او در «اوپنهایمر» دوباره با فیلمبردار نامزد اسکار، هویت ون هویتما همکاری کرده تا سبک بصری حماسی به فیلمش ببخشد، لنزهایی با اندازه نگاتیوهایی با فرمت بزرگ، شامل دوربین‌های Imax و سیاه و سفید، فیلمبرداری «اوپنهایمر» را در تمامی فرمت‌های بزرگ از جمله آی‌مکس۷۰میلیمتری، ۷۰میلیمتری و دالبی‌سینما اکران خواهد شد.
نولان «اوپنهایمر» را بر اساس کتاب «پرومته آمریکایی: پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر» نوشته کای برد و مارتین جی شروین که سال ۲۰۰۵ چاپ شد، ساخته شده است.
تهیه‌کنندگی فیلم را نولان همراه با اما توماس و چارلز روون برعهده دارند. این فیلم نشان می‌دهد که بخشی از جذابیت اوپنهایمر، دیدن بازیگرانش در نقش‌هایی است که معمولاً آنها ایفا نمی‌کنند.
نولان در سخنان خود در CinemaCon با اشاره به فیلم «تعلیق» با بازی لئوناردو دی‌کاپریو که آن را سال 2010 ساخت، گفت: «من چند سال پیش هم اینجا بودم تا از فیلمی رونمایی کنم که درباره فناوری اشتراک‌گذاری رویاهای بسیار خیالی ساخته بودیم. فکر می‌کنم این همه سال‌ طول کشیده تا متوجه شوم که فناوری فوق‌العاده اشتراک‌گذاری رویا وجود دارد که توسط شما صاحبان صنعت نمایش اداره می‌شود و شما مالک‌اش هستید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *