13:25

جذابیت فیلم‌های جیمز باند در عناصر گوناگون نهفته است؛ از ماجراهای پرهیجان گرفته تا زنان و شخصیت‌هایی شرور که هدفشان چیرگی بر جهان و نابودی جیمز باند است.
سایت دویچه وله مروری تصویری داشته بر برخی دشمنان شماره‌ یک مأمور ۰۰۷ از آغاز تا کنون:

۱)
دشمن شماره یک جیمز باند در تازه‌ترین فیلم مأمور ۰۰۷ “سفین” نام دارد. رامی ملک، هنرپیشه موفق آمریکایی بازیگری این نقش را بر عهده گرفته است. “زمانی برای مردن نیست”، تازه‌ترین فیلم از مجموعه مأموریت‌های جیمز باند در عین حال آخرین فیلمی است که دنیل کریگ در آن در نقش جیمز باند ظاهر می‌شود.

 ۲)
“دکتر نو” اولین فیلم از سری فیلم‌های جیمز باند است که کارگردانی آن را ترنس یانگ بر عهده داشت. دشمن مأمور ۰۰۷ در این فیلم دکتر نو با بازیگری جوزف وایزمان است.
۳)
در فیلم “در خدمت سرویس مخفی ملکه” جورج لانزبی، نقش جیمز باند را ایفا کرد. غیاب شان کانری اگر چه سرخوردگی هواداران جیمز باند را همراه داشت اما درخشش تلی ساوالاس در نقش بلوفلد، دشمن شماره یک مأمور ۰۰۷ در این فیلم این تلخی را تا اندازه‌ای جبران کرد.
 
۴)
در فیلم “مرد تپانچه‌طلایی” کریستفر لی، بازیگر بریتانیایی نقش “فرانچسکو اسکارامانگا”، دشمن شماره یک جیمز باند را ایفا کرد.

 ۵)
یکی از چهره‌های فراموش‌نشدنی منفی در مجموعه فیلم‌های جیمز باند، گازگیر است که در فیلم “جاسوسی که دوستم داشت” حضور یافت. بازیگری این نقش را ریچارد کیل برعهده داشت.

۶)
سال ۱۹۸۳ سال بازگشت شان کانری به عنوان مأمور ۰۰۷ بود. حضور دوباره او بسیار غیرمنتظره بود. دشمن شماره یک مأمور ۰۰۷ در این فیلم کلاوس ماریا براندآوئر، هنرپیشه برجسته اتریشی بود که ایفای نقش لارگو را برعهده داشت.

 ۷)
در فیلم “منظری از یک قتل” که در سال ۱۹۸۶ به پرده‌ی سینما‌ها راه یافت، گریس جونز (چپ) در کنار کریستوفر واکن (راست) ایفاگر نقش منفی بود.

 ۸)
در سال ۱۹۹۵ یکی از نقش‌های منفی فیلم جیمز باند بار دیگر به بازیگری آلمانی‌زبان واگذار شد. در فیلم “چشم‌طلایی” که نخستین فیلم جیمز باند با بازیگری پیرس برازنن بود، گوتفرید یوهن در نقش ژنرال روسی آرکادی گریگورویچ اوروموف ظاهر شد.

 ۹)
نقش منفی در فیلم Skyfall را که در سال ۲۰۱۲ به نمایش درآمد، خاویر باردم، هنرپیشه اسپانیایی بر عهده داشت.

۱۰)
نقش منفی بیست و چهارمین فیلم از مجموعه جیمز باند را کریستف والتز، هنرپیشه اتریشی‌آلمانی بر عهده گرفت. والتز در فیلم‌ شبح (Spectre) نقش فرانتس اوبرهاوزر را ایفا کرد. والتز (چپ) در صحنه‌ای از فیلم شبح.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *