12:32

سینماهای کشور طی ۴ روز تعطیل اخیر موفق شدند گیشه‌ای ۲۵ میلیارد و ۷۲۳ میلیون تومانی داشته باشند که یک عملکرد خوب محسوب می‌شود.
به گزارش ایرنا، سینماهای کشور از صبح پنجشنبه تا آخر شب گذشته موفق شدند با جذب ۴۹۷ هزار مخاطب، طی ۱۰ هزار و ۱۰۷ سانس نمایش، به گیشه ۲۵ میلیارد و ۷۲۳ میلیون تومانی نائل آیند.
بنا بر این گزارش، سینماها برای پنجشنبه، ۱۰۳ هزار مخاطب داشتند و ۵ میلیارد و ۳۰۴ میلیون تومان نیز فروختند. این آمار برای روز جمعه به ۱۰ هزار و ۵۰۰ مخاطب و گیشه ۷ میلیارد و ۹۷ میلیون تومانی رسید.
در روز شنبه، ۱۴۵ هزار و ۳۰۰ نفر به سینما رفتند تا گیشه روز عیدفطر به ۷ میلیارد و ۵۵۷ میلیون تومان برسد. این روز، سینماها، بهترین عملکرد را در این ۴ روز تعطیل داشتند. طی روز گذشته نیز ۱۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر به سینما رفتند و گیشه را به ۵ میلیارد و ۷۶۵ میلیون تومان رساندند.
سینما با تبلیغات بیشتر و البته اکران زودهنگام بسته دوم فطر، می‌تواند گیشه‌ای به‌مراتب پررونق‌تر از وضعیت کنونی را در کوتاه‌مدت تجربه کندطبق پیش‌بینی، کمدی فسیل، با اقتدار در صدر جدول فروش ایستاد و موفق شد با جذب ۳۲۰ هزار مخاطب، ۱۶ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان بفروشد. میزان سانس‌های نمایش‌دهنده این فیلم نیز در نوع خود جالب‌توجه است چرا که این فیلم طی این چند روز، ۳۷۷۵ سانس نمایش داده شد. این آمار نشان می‌دهد که ۶۴ درصد از گیشه سینماها طی ۴ روز تعطیل اخیر، توسط کمدی فسیل پوشش داده شده است.
سه کام حبس، دومین فیلم پراقبال این ۴ روز بود. فیلم سامان سالور موفق شد با جذب ۳۵ هزار و ۳۰۰ مخاطب، گیشه‌ای ۲ میلیارد و ۱۰ میلیون تومانی داشته باشد.
جنگ جهانی سوم نیز سومین فیلم پرمخاطب این مدت بود. فیلم هومن سیدی در این ۴ روز، ۲۹ هزار و ۲۰۰ مخاطب داشت و ۱ میلیارد و ۶۶۲ میلیون تومان هم فروخت.
رتبه چهارم به آهنگ دونفره می‌رسد. نخستین ساخته سینمایی آرزو ارزانش با جذب ۲۷ هزار و ۹۰۰ مخاطب، به فروشی معادل ۱ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان رسید.
پنجمین فیلم این فهرست، مشترکا در اختیار غریب و عروس خیابان فرشته قرار دارد. فیلم محمدحسین لطیفی، ۱۹ هزار و ۶۰۰ مخاطب داشت و ۹۱۱ میلیون تومان فروخت. فیلم مهدی خسروی نیز با ۱۹ هزار و ۴۰۰ مخاطب، گیشه‌ ۹۵۸ میلیون تومانی را تجربه کرد.
نکته جالب این فهرست آن‌که تمام فیلم‌های پرمخاطب این ۴ روز، از میان فیلم‌هایی بودند که در قالب اکران نوروز و فطر نمایش داده شدند و فیلمی از اکران سال گذشته نتوانست مخاطبان بیشتری را به نسبت فیلم‌های جدید جذب کند.
همچنان این انتظار وجود دارد که ترکیب فعلی اکران بتوانند به افق‌های مطلوب‌تری دست پیدا کنند. افق‌هایی که با تبلیغات بیشتر این آثار توسط مخاطبانی که این فیلم‌ها را تماشا کرده‌اند و البته اکران زودهنگام بسته دوم فطر، می‌تواند گیشه‌ای به‌مراتب پررونق‌تر از وضعیت کنونی را برای سینمای ایران به همراه داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *