19:56

سیف‌اله صمدیان هنرمند سرشناس در یادداشتی به خاطره‌ای از هنرمندانی پرداخته که دیگر در میان ما نیستند؛ محسن شرفی‌نیا، ماه‌چهره خلیلی، حمیده رضوی و عباس کیارستمی.
ویدیویی هم که می‌توانند در صفحه اینستاکرام و تلگرام بانی‌فیبم ببینید، مربوط به پشت صحنه فیلم «فصل انار» ساخته زنده‌یاد محسن شرفی‌نیاست که صمدیان به همراه کیارستمی ۹سال پیش به شهر یزد سفر کرده بودند.
***
با یاد شیرین: محسن شرفی‌نیا، ماه‌چهره خلیلی، حمیده رضوی و عباس کیارستمی

محسن شرفی‌نیا را حدود سی سال پیش در جمع دانشجویان عکاسی دانشگاه آزاد تهران دیدم با سه ویژگی بارز: خوش‌فکر، خوش‌تیپ و خوش‌صدا.
در تمامی این سالها دوستی‌مان از رابطه شاگرد و معلمی فراتر رفت و در ادامه به حلقه دوستان من و کیارستمی نیز افزوده شد و این بار در قامت هنرجوی سینمایی کیارستمی.
“فصل انار” اولین فیلم سینمایی او بود که در جشنواره فیلم‌های ایرانی در تورنتوی کانادا، برنده جایزه بهترین کارگردانی برای او و بهترین بازیگر نقش اول مرد و دیپلم افتخار برای بازیگر زن شد.
آنچه می‌بینید تصاویری از آن شب پاییزی سال ١٣٩٣ است که به همراه کیارستمی، حمیده رضوی و عادل یراقی همزمان با فیلمبرداری “فصل انار” چند روزی میهمان گروه محسن در یزد بودیم با خاطرات شیرینی از چهار یار سینما و زندگی که از میان ما رفته‌اند و “ما” که مانده‌ایم به قول شاملو “بی چرا زندگانیم” در جهانی که هر روز “زندگی” از رنگ و حس و معنا خالی‌تر می‌شود!
 
سیف‌اله صمدیان
٢٣ فروردین ١۴٠٣
 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *