مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی:

15:18

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: هیأت نظارت بر مطبوعات به دلیل جریحه‌دار شدن افکار عمومی از سوی پایگاه خبری «رُکنا»، رأی به توقیف این رسانه داد.
ایمان شمسایی روز یکشنبه درباره توقیف پایگاه خبری رُکنا به خبرنگار فرهنگی ایرنا، گفت: انتشار تصاویر و مطالب مغایر با عفت عمومی، انعکاس حوادث به نحوی که در مغایرت با بهداشت روانی جامعه است، انتشار فایل های صوتی بدون مجوز قانونی و نیز استفاده ابزاری از تصاویر زنان در گزارش‌ها و فضاهای توییتری از دلایل هشدار و سپس توقیف پایگاه خبری رکنا بود.
وی درباره انتشار فایل صوتی یک بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در این پایگاه خبری، تاکید کرد: یک رسانه رسمی بدون حکم قضایی، اجازه انتشار فایل های صوتی ندارد.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ در ادامه، خاطرنشان کرد: در این خصوص بر اساس بندهای ۲ و ۱۰ ماده ۶ قانون مطبوعات به این رسانه تذکر داده شد اما به دلیل انتشار تصویری دردناک از یک بانوی مقتول اهوازی و بر هم خوردن فضای روانی جامعه، هیأت نظارت بر مطبوعات امروز یکشنبه، جلسه فوق العاده ای تشکیل داد و به دلیل انتشار این تصویر، پایگاه خبری رُکنا را توقیف کرد.
شمسایی با بیان اینکه نظارت بر مطبوعات بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیأت نظارت بر مطبوعات است، یادآور شد: این هیأت، یک نهاد فراقوه ای با ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و نمایندگانی از قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، حوزه علمیه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارد که مجوز تأسیس و لغو امتیاز رسانه ها از سوی این هیأت صورت می گیرد.
این مسئول وزارت فرهنگ با بیان اینکه آرامش و امنیت روانی جامعه، این جناح و آن جناح نمی شناسد، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیأت نظارت بر مطبوعات به عنوان مدعی العموم به این مسأله ورود کردند. هر چند رسانه ها باید مشکلات و حتی سیاهی ها را مطرح کنند اما این موضوع نباید منجر به جریحه دار کردن افکار عمومی شود.
شمسایی تصمیم گیری در خصوص توقیف دائم یا موقتی این پایگاه خبری را از اختیارات دادسرای فرهنگ و رسانه عنوان کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *