10:25

پل شریدر می‌گوید که «اوپنهایمر» ساخته کریستوفر نولان، بهترین و مهم‌ترین فیلم این قرن است.
به گزارش بانی‌فیلم به نقل از ایندی وایر، پل شریدر کارگردان فیلم «استاد باغبان» با تمجید از آخرین فیلم کریستوفر نولان، گفت: «من عضو گروه نولان نیستم، اما این فیلم درها را از جا می‌کند!
کارگردان «کارت کانتر» در صفحه شخصی‌اش در فیس بوک حضوری فعال دارد، شریدر مرتباً و صریح درباره سینما و سیاست فعلی پست می‌گذارد و با تمجید از «اوپنهایمر» نولان، دیدگاهش در باره این فیلم را به اشتراک می‌گذارد؛ مانند این دیدگاه: «اوپنهایمر، بهترین و مهمترین فیلم این قرن. اگر امسال یک فیلم را در سینما دیدید باید اوپنهایمر باشد.»

شریدر با به اشتراک گذاشتن تصویری از خود و نولان نوشت: «من جزو گروه طرفداران نولان نیستم، اما این یکی فیلم، درها را از لولا جدا می‌کند!»
شریدر در پاسخ به این سوال که آیا «اوپنهایمر» ارزشی آن را دارد که مردم برای دیدنش در فرمت IMAX هفتاد میلی متری که مورد علاقه نولان است، وقت بگذارند؟ شریدر پاسخ داد: « حتما ارزش دارد.»
اعلام دیدگاه پل شریدر در مورد «اوپنهایمر» کریستوفر نولان، همزمان با واکنش‌های اولیه دیگر از اولین نمایش‌های اخیر فیلم در پاریس و لندن است که با خروج بازیگران قبل از آغاز نمایش به دلیل شروع اعتصاب انجمن بازیگران آمریکا صورت گرفت.
با آغاز اکران «اوپنهایمر»، منتقدان این فیلم را به تمام معنا “باورنکردنی” و “حماسی” نامیدند.
بیلگه ابیری، منتقد مجله نیویورک در توییتی نوشت: «یک درام تاریخی با سرعت بی‌امان، با جزئیات دیوانه کننده و پیچیده که می‌سازد و می‌سازد و می‌سازد تا زمانی که نولان به شگفت‌انگیزترین و درهم شکستنی‌ترین شکل، از اولین نمایش لندن، چکش را به زمین بزند!»
«اوپنهایمر» با الهام از کتاب سال 2005 “پرومته آمریکایی” نوشته کای برد و مارتین جی ساخته شده. گیلین مورفی، امیلی بلانت، فلورانس پیو، مت دیمون و رابرت داونی جونیور از جمله بازیگران این فیلم هستند. رابرت داونی «اپنهایمر» را بهترین فیلمی نامیده که تا به حال در آن بازی کرده‌ است.
داونی در اولین اکران در بریتانیا به تماشاگران گفت: «من نمی‌توانم منتظر بمانم تا همه شما آن را تجربه کنید.»
هنوز هیچ انتقاد منفی قابل توجهی از «اپنهایمر» صورت نگرفته است، هر چند این هفته با اکران توسط یونیورسال پیکچرز، نقدهای این هفته‌اش در نهایت کاهش خواهد یافت.
«اوپنهایمر» اولین پروژه نولان با یونیورسال پیکچرز پس از جدایی از برادران وارنر به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کووید۱۹است.
«اوپنهایمر» تمام سینماهای IMAX آمریکای شمالی را در سه هفته اول اجرای خود در اختیار می‌گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *