16:29

والتر هیل جایزه لورل انجمن فیلمنامه‌نویسان آمریکا را برای دستاوردهایش در زمینه فیلمنامه‌نویسی دریافت می‌کند.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، والتر هیل فیلمنامه‌نویس، کارگردان و تهیه‌کننده ۸۴ ساله آمریکایی برای دستاوردهایش در فیلمنامه‌نویسی از سوی انجمن نویسندگان آمریکا با دریافت جایزه لورل ۲۰۲۴ تجلیل می‌شود.
این جایزه به اعضای این انجمن که ادبیات فیلم‌های سینمایی را ارتقا داده و سهم برجسته‌ای در حرفه فیلمنامه‌نویسی داشته‌اند، اهدا می‌شود. «گریز»، «۴۸ ساعت»، «آخرین پایمرد» و «مردن برای یک دلار» از جمله فیلم‌های تحسین شده‌ای هستند که وی نوشتن فیلمنامه آن‌ها را برعهده داشته است.
مردیت استیم، رییس شاخه غربی انجمن نویسندگان آمریکا تاثیر والتر هیل بر صنعت سینما را غیرقابل انکار خواند و گفت: سبک منحصربه‌فرد او نسل‌های فیلمنامه‌نویسی بعدی را تحت تاثیر قرار داده و آن‌ها را پرورش داده است. وی یک حرفه‌ای با آثاری ماندگار و مشهور است.
در اوایل دهه ۱۹۷۰، هیل کار نویسندگی خود را با «هیکی و بوگز»، «گریز»، «مامور مکینتاش» و «دراونینگ پول» آغاز کرد. او کارگردانی را نخستین بار با فیلم «دوران مشقت» با بازی چارلز برانسون در سال ۱۹۷۵ انجام داد و سال ۱۹۷۹ «سلحشوران» را نویسندگی و کارگردانی کرد. هیل از تهیه‌کنندگان «بیگانه»، «بیگانه ۳»، «بیگانه علیه غارتگر» و «بیگانه: کاوننت»هم هست.
هیل همچنین بیش از هر چیز در ژانر وسترن کار کرده و «سواران خستگی ناپذیر» محصول ۱۹۸۰ که نویسندگی و کارگردانی آن را بر عهده داشت، نخستین تجربه وی در این ژانر بود که به جشنواره کن راه یافت. فیلم «جرونیمو: یک افسانه آمریکایی» در سال ۱۹۹۳ از دیگر تجربیات کارگردانی وی است. وی نویسنده و کارگردان «بیل وحشی» در سال ۱۹۹۵ و «آخرین پایمرد» در سال ۱۹۹۶ هم بود.
از دیگر آثاری که هیل نویسندگی و کارگردانی آن‌ها را انجام داده می‌توان به «آتشی در خیابان‌ها»، «راننده»، «داغ سرخ» و «شکست ناپذیر» اشاره کرد.
هیل برای جدیدترین فیلمش «مردن برای یک دلار» که نویسنده و کارگردانش است، برنده جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز سال ۲۰۲۲ شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *