جیمز کامرون: از شباهت خود فاجعه تایتانیک شگفت زده شده‌ام

10:12

بانی‌فیلم: با قطعی شدن مرگ گردشگرانی که در زیردریایی گردشگری تایتان در اعماق اقیانوس اطلس اتفاق افتاد، بیشتر رسانه‌های گروهی به انعکاس این خبر و گزارش‌های آن پرداختند.
به گزارش بانی‌فیلم به نقل از ایندی وایر، جیمز کامرون در مورد سفر غم‌انگیز زیردریایی تیتان صحبت می‌کند.
جیمز کامرون برنده اسکار و ماجراجوی مشتاق اکتشاف‌های زیر آب، به ABC News گفت که پس از شرکت در بیش از 33 غواصی، به خوبی با خطرات کاوش در اعماق دریا آشنا شده است.
او در گزارش تلویزیون ABC News که با عنوان «زیردریایی گمشده» پخش شد گفت: «من از شباهت خود فاجعه تایتانیک شگفت‌زده شده ام.»
کامرون سفر غم‌انگیز تایتان را با غرق شدن کشتی تایتانیک در سال ۱۹۱۲ مقایسه کرد و گفت: «من از شباهت خود فاجعه تایتانیک شگفت‌زده شدم، جایی که به کاپیتان بارها در مورد یخ در جلوی کشتی خود هشدار داده شد و با این حال او در یک شب بدون ماه کشتی را با سرعت تمام به داخل یک میدان یخی هدایت کرد و بسیاری از مردم در نتیجه تصمیم او، جان خود را از دست دادند.»
وی در ادامه افزود: «برای یک تراژدی بسیار مشابه، که در آن هشدارها مورد توجه قرار نگرفت، دقیقاً در همان مکان این حادثه غم‌انگیز اتفاق افتاد، با تمام غواصی‌هایی که در سراسر جهان در حال انجام است، فکر می‌کنم این فقط شگفت‌انگیز است. این خادثه واقعاً یک سورئال است. اپل هانری نارژئولت، ناخدای افسانه‌ای غواصی زیردریایی فرانسوی، از دوستان من است. من ۲۵ سال است که او را می‌شناسم و متاسفم که به طرز غم‌انگیزی در این راه جان باخت، درک این حادثه آن برای من تقریبا غیرممکن است.
کامرون در ادامه گفت‌وگویش با ABC بیان کرد: «خب، من بارها آنجا بوده ام و سمت راست آن محدوده را به خوبی می‌شناسم. در واقع زمان بیشتری را نسبت به کاپیتان آن روز زیر دریایی، صرف کردم و البته، به عنوان یک طراح شناور، یک زیردریایی طراحی کرده و ساختم تا به عمیق‌ترین نقطه اقیانوس، که سه برابر عمیق‌تر از تایتانیک غرق شده بود بروم. بنابراین من مشکلات مهندسی مرتبط با ساخت این نوع وسیله نقلیه و تمام پروتکل های ایمنی را که باید طی کنید را درک می‌کنم.»
گفتنی‌ست زیردریایی تایتان توسط شرکت OceanGate Expeditions اداره می‌شد. پنج نفر، از جمله نارگلوئت، سرنشین کشتی بودند که روز یکشنبه در اقیانوس اطلس در نزدیکی محل غرق شدن کشتی تایتانیک ناپدید شد. استاکتون راش، مدیرعامل OceanGate، زیردریایی را هدایت می‌کرد.
در یک کنفرانس مطبوعاتی که بعد از ظهر پنجشنبه برگزار شد، بقایای این شناور در فاصله ۱۶۰۰ فوتی از محدوده تایتانیک پیدا شد. گمان می‌رود این شناور به دلیل ناتوانی در تحمل فشار اقیانوس در چنین اعماق، با یک انفجار فاجعه‌بار روبرو شده و امامی سرنشینان آن کشته شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *