بازیگر ۶۷ ساله سال گذشته به بیماری آفازی مبتلا شد، بیماری‌ای که بر مهارت‌های ارتباطی‌اش تأثیر می‌گذارد

2:05

بانی‌فیلم: پس از اعلام ابتلای بروس ویلیس بازیگر مشهور هالیوودی به نوعی از آلزایمر، امروز خانواده او در بیانیه‌ای اعلام کردند که پزشکان بیماری این بازیگر را دمانس فرونتوتمپورال تشخیص داده‌اند.
به گزارش بانی‌فیلم، سایت سینمایی justjared در گزارشی به موضوع بیماری بروس ویلیس پرداخت و خبر داد: خانواده ویلیس اعلام کردند که او به بیماری FTD یا همان زوال عقل مبتلا شده است.
در همین باره کلینیک پزشکی مایو وضعیت جسمانی بروس ویلیس را چنین شرح داده: «زوال عقل پیشانی، یک اصطلاح کلی برای گروهی از مبتلایان به اختلالات مغزی است که عمدتاً بر ناحیه‌های پیشانی و گیجگاهی مغز تأثیر می‌گذارد. مناطقی از مغز که به طور کلی با شخصیت، رفتار و زبان مرتبط هستند. بسته به اینکه کدام قسمت از مغز بیمار تحت تأثیر قرار گرفته باشد، علائم و نشانه ها متفاوت است. برخی از افراد مبتلا به زوال عقل فروتنومپورال تغییرات چشمگیری در شخصیت خود دارند و از نظر اجتماعی به افرادی نامناسب، یا تکانشی تبدیل می‌شوند که از نظر احساسی بی‌تفاوت هستند، برخی دیگر از این بیماران توانایی استفاده صحیح از زبان خود را از دست می دهند.

خانواده بروس ویلیس ۶۷ ساله پس از اعلام اینکه او سال گذشته از بیماری آفازی رنج می‌برد، برای طرفداران این بازیگر مطالبی را درباره وضعیت او نوشتند،این که بیماری بر مهارت‌های ارتباطی‌اش تأثیر می‌گذارد.
آنها در بیانیه‌‌شان نوشتند: «به‌ عنوان یک خانواده، می‌خواستیم از فرصت استفاده کرده و از همه شما برای عشق و محبتی که در ده ماه گذشته به بروس داشتید تشکر کنیم. ما بی‌نهایت سپاسگزار سخاوت روحی شما هستیم. می دانیم که بروس را به اندازه ما دوست دارید.»
کلینیک پزشکی مایو در ادامه تشهیص بیماری این بازیگر اعلام کرده: از بهار سال ۲۰۲۲ که بیماری آفازی بروس ویلیس تشخیص داده شد، وضعیت بیماری‌اش پیشرفت کرده است و اکنون تشخیص دقیق‌تری از بیماری او داریم. متأسفانه چالش‌های ارتباطی شخص مبتلا، تنها یکی از علائم بیماری است که بروس با آن مواجه است. با وجود این که این مورد وضعیت دردناکی است، اما به دلیل داشتن یک تشخیص واضح از این بیماری می‌تواند یک تسکین باشد. بیماری FTD یک بیماری ظالمانه است که بسیاری از ما هرگز نام آن را نشنیده‌ایم و می‌تواند به هر کسی حمله کند.
بیماری FTD شایع‌ترین شکل زوال عقل برای افراد زیر ۶۰ سال است و از آنجایی که تشخیص آن مشکل و می‌تواند سال‌ها طول بکشد، احتمالاً بسیار بیشتر از آنچه چیزی است که ما از آن اطلاع داریم. امروزه هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد، واقعیتی که امیدواریم بتوان آن را در سال‌های آینده تغییر داد.»
خانواده ویلیس در ادامه بیانیه‌شان اعلام کرده‌اند: “بروس همیشه، زندگی شادی داشته و به همه کسانی که می‌شناسد کمک کرده تا شاد باشند. این بدان معناست که دنیا این حس مراقبت را به او و همه ما بازتاب می‌دهد. ما از محبتی که همه شما در این دوران سخت به همسر، پدر و دوست عزیزمان داشتید بسیار متاثر شدیم. شفقت، درک و احترام مستمر شما به ما کمک می کند تا به بروس کمک کنیم تا زندگی کاملی داشته باشد.”
بیانیه را همسر فعلی او، اِما، دو دخترش، میبل، و اولین، و همچنین همسر سابقش، دمی مور و سه دخترشان، رومر، اسکات و تالولا امضا کرده‌اند.
عکس این گزارش، در دسامبر 2022 از او گرفته شده که آخرین عکس این بازیگر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *