9:38

بازیگر فیلم «قهرمان من» گفت: من در دوره یازدهم جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان داور کودک بودم. آن زمان دوست داشتم بازیگر شوم و این جشنواره مرا در مسیر بازیگری قرار داد و باعث شد کاری که دوست داشتم را با انگیزه بیشتری ادامه دهم.
سپیده مظاهری که امسال با فیلم «قهرمان من» به عنوان بازیگر در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان حضور داشت در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: در جشنواره سی و دوم فیلم کودک اصفهان برای قدردانی از عوامل جشنواره برنامه ای برگزار کردند. من در حیاط هنرسرای خورشید قدم می‌زدم. یک سری عکس هایی گذاشته بودند که خاطرات دوره‌های مختلف را مرور می کردند. در یکی از این ها خودم را دیدم که داور دوره یازدهم بودم. من از زمان کودکی دوست داشتم بازیگر شوم. این جشنواره مرا در مسیر بازیگری قرار داد و باعث شد کاری که دوست داشتم را با انگیزه بیشتری ادامه دهم.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره در اصفهان بیان کرد: این که جشنواره در شهر دیگری غیر از تهران برگزار می شود، برای سینماگران شهرهای دیگر انگیزه بخش است. خیلی خوب است که قطب فعالیت فقط تهران نباشد و سینماگران مستقل شهرهای دیگر هم امیدوار باشند. البته به شرط این که جهت گیری نباشد. به عنوان مثال فیلم «قهرمان من» قابلیت این را داشت که به بخش بین الملل جشنواره امسال برود. چون این فیلم در چند جشنواره خارجی شرکت کرده است.
مظاهری افزود: من چون سال‌ها پیش داور کودک بودم، جشنواره را مال خودم می دانم. باید کمک کنیم جشنواره فیلم کودک و نوجوان خلوص خودش را حفظ کند و از جهت گیری پرهیز کنیم. بچه‌ها باید در یک فضای بدون قضاوت رشد کنند و ببینند و یاد بگیرند.
مظاهری درباره جزییات فیلم «قهرمان من» توضیح داد: قهرمان من یک فیلم سینمایی مربوط به دوران کرونا است که فداکاری و ایثارگری کادر درمان را به تصویر می کشد. فیلم نشان دهنده تاثیرات منفی کرونا بر کودکان است. کودکان زیادی در این دوران پدر و مادرشان که پرستار بودند را از دست دادند. فیلم این واقعه تلخ را تا آن جا که می توانسته شیرین به تصویر کشیده است.
وی با تاکید بر این که فیلم لایه های مختلفی دارد گفت: فیلم همدلی و همراهی آدم‌ها را در این دوران نشان داده؛ زیبایی‌های ایران و قدرت یک بانوی پرتوان را به تصویر کشیده و یک کودک را در موقعیت کرونا نشان داده است. این نکات ارزشمند است و خوشحالم که در این فیلم بازی کردم.
این بازیگر در پاسخ به این سوال که از فیلم‌های کودک زمان خودتان چه خاطره‌ای دارید اظهار داشت: فیلم دزد عروسک ها خیلی برای من خاطره ساز بود. گریم و طراحی صحنه اش را خیلی دوست داشتم. یادم می‌آید خواهرم تا مدت ها از شخصیت خورخورخان می ترسید.

سپیده مظاهری در فیلم های سینمایی امکان مینا، الهه زیگورات، راه بهشت و ماجرای نیمروز بازی کرده است.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با دبیری مجید زین‌العابدین و با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، پانزدهم تا بیستم مهر امسال (۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *