براى كيارستمى انسانيت و معرفت بيشتر از سينما اهميت داشت

21:13

نیکی کریمی بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده سینما، در هفتاد و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «برلیناله» درباره «عباس کیارستمی» اسطوره سینمای ایران گفت: براى كيارستمى بيشتر از سينما، انسانيت و معرفت، اهميت داشت، شايد به همين دليل است كه فيلم‌هايش سال‌هاست بر جان مخاطب مى‌نشيند.
«نیکی کریمی» بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده سرشناس سینمای ایران، که فیلم سینمایی «خانه دوست كجاست؟» را برای بخش مرور آثار امسال هفتاد و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «برلیناله» Berlinale با عنوان «جوان در قلب، بزرگ شدن در سینما»، انتخاب کرده است در ساعت 21:30 شب گذشته یکشنبه 30 بهمن ماه جاری (19 فوریه 2023) در مراسم اکران ویژه این اثر مطرح سینمایی در سالن «کوبیس 6» Cubix 6 در شهر برلین گفت: براى كيارستمى بيشتر از سينما، انسانيت و معرفت، اهميت داشت، شايد به همين دليل است كه فيلم‌هايش سال‌هاست بر جان مخاطب مى‌نشيند. فيلم‌هايى كوچك، با بودجه‌هايى اندك، اما برآمده از دل، كه بدون هيچ تلاشى همه، آنها را ديدند و پسنديدند.
این ستاره سینمای ایران در ادامه سخنانش گفت: «خانه دوست كجاست؟» را اولين بار در هفده سالگى ديدم، عصر جمعه در تلويزيون و آن احساس را هيچگاه فراموش نمى‌كنم. جهانى از نوعى سينماى ديگر، برايم باز شد كه شاعرانه، انسانى و به شدت متفاوت بود. پلى برايم شد بين ادبيات، علاقه اصلى‌ام و سينما و شعر.
هفتاد و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «برلین» از روز ۲۷ بهمن تا ۷ اسفند ماه ۱۴۰۱(16 تا 26 فوریه 2023 میلادی) در شهر برلین در کشور آلمان برگزار می‌شود.
عکس‌ از منصور جهانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *