14:44

بانی‌فیلم: چارلی چاپلین، بازیگر شاخص سینما، سال ۱۹۳۱ برای اولین نمایش فیلمش، «روشنایی‌های شهر» در لس آنجلس، کالیفرنیا تدارک ویژه‌ای در نظر گرفته بود.
سایت vintagemoviestars در باره این افتتاحیه نوشت: چارلی چاپلین در نخستین نمایش «روشنایی‌های شهر» در شهر لس آنجلس میزبان آلبرت انیشتین فیزیکدان بزرگ و همسر او السا انیشتین بود.
براساس گزارش‌های رسانه‌ها، چاپلین تنها کسی بود که انیشتین آرزو داشت در هالیوود با او ملاقات کند.
در یکی از این گزارش‌ها به مکالمه چاپلین و انیشتین در آن شب اشاره کرده است،
چارلی چاپلین به انیشتین که از تشویق شرکت‌کنندگان ابراز حیرت کرده بود گفت: «مردم من را تشویق می کنند زیرا همه درکم می‌کنند و شما را تشویق می‌کنند زیرا هیچکس حرف‌های شما را نمی‌فهمد!»

«روشنایی‌های شهر» در انتخاب صد فیلم برتر که در سال ۲۰۰۷ توسط بنیاد فیلم آمریکا صورت گرفت به عنوان دهمین انتخاب، برگزیده شد.
در این فیلم علاوه بر چارلی چاپلین، ویرجینیا چریل، فلورنس لی، هری مایرز، جین کارپنتر، دابلیو. سی. رابینسون بازی داشتند.
بسیاری از منتقدان سینمایی، «روشنایی‌های شهر» را احساسی‌ترین فیلم‌ چارلی چاپلین دانسته‌اند.
داستان این فیلم که ددر سال ۱۹۳۱ تولید شد، ماجرای عاشقانه یک ولگرد کوچولو (با بازی چارلی چاپلین) را با یک دختر نابینای گلفروش ( ویرجینیا چریل) نشان می‌دهد.
برخی از کارشناسان به دلیل دیدگاه انساندوستانه و روایت عاشقانه «روشنایی‌های شهر»، این فیلم را بهترین ساخته چاپلین می‌دانند.
«روشنایی‌های شهر» با مدت زمان ۸۷ دقیقه و با بودجه یک میلیون و پانصدهزار دلاری‌اش، بیشتر از پنج میلیون دلار فروش گیشه‌ای داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *