16:22

در پی پخش برنامه‌ای یک‌ساعته از صحبت‌های دونالد ترامپ، شبکه سی ان ان به تکرار اشتباه سال ۲۰۱۶ متهم شده است.
به گزارش ایسنا، گاردین نوشت: انتقادها از آنتن دادن CNN به رییس‌جمهور پیشین امریکا به جایی رسیده است که حتی خبرنگاران خود شبکه هم از این تصمیم انتقاد می‌کنند و معتقدند سی ان ان نباید به ترامپ اجازه می‌داد که آزادانه هجمه‌هایش را مطرح کند.
دونالد ترامپ و سی‌ان‌ان در این سال‌ها به‌ندرت با هم توافق داشته‌اند و بر این اساس اختصاص رایگان یک ساعت آنتن تلویزیون به او در عصر چهارشنبه، برایش یک پیروزی تلقی می‌شود.
او که این روزها برای پرونده آزار جنسی به یک روزنامه‌نگار متهم شناخته شده است، در ماه آوریل برج ترامپ را در مرکز شهر منهتن ترک می‌کند و حال پرسش اینجاست آیا او تا زمان انتخابات ـ نوامبر ۲۰۲۴ ـ مجرم شناخته می‌شود؟ ترامپ پس از صدور حکم آزار جنسی خشمگین است اما مشکلات حقوقی تازه شروع شده است.
با این همه، کریس لیخت ـ مدیر اجرایی سی‌ان‌ان ـ صبح روز بعد در کنفرانس خبری روزانه این شبکه به کارکنان منتقد خود، گفت: «کاری که ما شب گذشته انجام دادیم نگاه مثبت آمریکا را به همراه داشت. شما مجبور نیستید پاسخ‌های رئیس‌جمهور سابق را دوست داشته باشید، اما نمی‌توانید بگویید که ما او را وادار به پاسخگویی نکردیم.»
اظهارات مدیر اجرایی سی ان ان در حالی مطرح شده است که بسیاری از مردم امریکا پس از تماشای این برنامه چنین اظهار کردند که نه تنها CNN نتوانست پاسخ‌هایی دریافت کند، بلکه اشتباه وحشتناک سال ۲۰۱۶ را تکرار کرد که با ترامپ به عنوان یک فرد سرگرم‌کننده و نه یک سیاستمدار متخاصم رفتار کرد و به او ساعت‌ها وقت داد تا آزادانه حرف بزند.
الیور دارسی ـ یکی از خبرنگاران CNN ـ که کمتر از رئیسش خود را نسبت پخش این برنامه علاقمند نشان می‌داد، در خبرنامه روزانه‌اش نوشت: «به سختی می‌توان پذیرفت که نمایش دروغ‌هایی که شامگاه چهارشنبه از CNN پخش شد، به آمریکا خدمت کرد.»
سپس دارسی تمام موارد اشتباه را به اختصار عنوان کرد؛ همان «ماشین دروغ‌پردازی حرفه‌ای» و قدیمی که «یک شلنگ از اطلاعات نادرست علیه کشور» به راه می‌اندازد و CNN همه را پخش کرد. احساس می‌کردم سال ۲۰۱۶ دوباره از سر گرفته شده است.»
بیش از چند جمهوری‌خواه چنین دیدگاهی داشتند. متیو داود، استراتژیست ارشد سابق مبارزات انتخاباتی جورج دبلیو بوش در سال ۲۰۰۴، این شبکه خبری را محکوم کرد؛ «سی‌ان‌ان برای پاسخ‌گویی ترامپ کاملاً آماده نبود. سی ان ان به دموکراسی ما صدمه کامل زده است.»
در پی این اظهارات، نیویورک تایمز هم اعلام کرده است که مشاوران ترامپ از پخش این برنامه خوشحال و راضی‌اند؛ «آنها نمی‌توانند باور کنند که او یک ساعت در سی‌ان‌ان با مخاطبانی می‌گذرد که هر جمله از جانب او را تشویق می‌کنند و به هر شوخی او می‌خندند.»
در این میان مارک لوکاسیویچ، نایب رئیس سابق NBC News، درباره این برنامه چنین اظهار نظر کرد که اشتباه این بود که ما آن را به صورت زنده پخش کردیم؛ «دوباره ثابت شد که دروغگویی روی آنتن زنده جواب می‌دهد. عده‌ای به طور مداوم به دروغ‌های تارمپ می‌خندند، برای ضربات مشت‌های او دست می زنند ـ از جمله تجاوز جنسی ـ و مجری نمی‌تواند با سرعت دروغ‌های او همگام شود.»
برای همین حتی فاکس‌نیوز نیز آخرین مصاحبه‌های خود با ترامپ را ضبطی پخش کرده است.
پری بیکن در مقاله‌ای در واشنگتن پست نوشت، اشتباه سی ان ان این بود که به قول مدیر سیاسی خود (دیوید چالیان)، «با ترامپ مانند هر نامزد ریاست جمهوری دیگری رفتار کرد»؛ این در حالی است که سی ان ان باید با ترامپ متفاوت از سایر نامزدها رفتار کند. سوابق رویکرد ضددموکراتیک، او را به یک رئیس جمهور بسیار خطرناک‌تر از سایر نامزدها تبدیل می‌کند.
اما این فقط بیکن نیست که نگران است، ترامپ از ناامیدی سی‌ان‌ان برای بازگرداندن بخشی از رای‌دهندگان استفاده کند. ترامپ دقیقاً این را دید و اندکی قبل از برنامه در سایت Truth Social خود نوشت که «CNN به حق ناامید بود که یک بار دیگر آن رتبه‌بندی فوق‌العاده (!TRUMP) را به دست آورد. این می‌تواند آغاز یک CNN جدید و پرجنب و جوش باشد، بدون اخبار جعلی دیگر، یا می‌تواند به یک فاجعه برای همه از جمله من تبدیل شود. بگذارید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.» اما همان‌طور که مشخص شد، آنچه برای سی‌ان‌ان و ترامپ خوب تلقی می‌شد، توسط جمعیت انبوهی از آمریکا به‌عنوان یک فاجعه دیگر در حال شکل‌گیری تلقی شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *