10:33

بانی‌فیلم: مهران رجبی یک از مهم‌ترین بازیگران نقش‌های مکمل سریال‌های تلویزیونی‌ست که به دلیل حضور مداوم و فیزیک متناسب چهره‌اش، طیف وسیعی از این دست نقش‌های مکمل را بازی کرده؛ از بازی کردن در نقش‌های دستفروش و سلمانی، تا ایفای نقش‌ شخصیت‌های روحانی.

همین شاخصه‌ها-اگر در کنار هم قرار دهیم-، از او چهره‌ای ساخته که در همه جا هست، از حضور در مراسم رسمی دولتی تا مجری‌گری مسابقه‌ تلویزیونی.

خود مهران رجبی معتقد است که این همه‌جا بودنش، نه به خاطر برخی ملاحظات، که به دلیل جذابیت‌ها و به گفته خود «تو دل برو» بودنش است!

اینکه تا چه اندازه این استدلال مهران رجبی را بپذیریم، اما نمی‌توانیم منکر نقش‌های انبوه و اجراهای متعددش در تلویزیون باشیم؛ موردی که حتماً نگاه حمایتی از او را پررنگ‌تر می‌کند.

رجبی در گفت‌وگو که با ایرنا داشته در مورد مسایل مختلفی حرف زده است؛ بخوانید:

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفتفکر می‌کنم اگر تو دل برو نبودم همه جانبودم، چون دوستم دارند، همه جا دعوتم می‌کنند.

مهران رجبی در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشتدر هر جمعی بگو و بخند خوبی دارم،هیچ وقت تلخ نبودمفکر می‌کنم اگر مهران رجبی تو دل برو نبود همه جا نبودچوندوستش دارند و همه جا او را دعوت می‌کنند، تصورم این است و اصلا هم نمی‌خواهمشکسته‌نفسی کنم.

وی تصریح کردبگو بخند دارم، مگر این‌که دعوایی شود و رگ تلخی‌ام بیرون بزنداینرا تهیه‌کننده‌ها و کارگردان‌ها می‌دانند و اگر سوال کنند همه را می‌گویم، اگر کسی را درفیلمی استفاده کرده‌اند ولی فضا را خراب کرده است دیگر از او استفاده نمی‌کنند؛کارها را خوب انجام دادیم و یک بار هم پیش نیامده که در عمر بازیگری‌ام طلبم را ازتهیه‌کننده‌ای با غُر زدن بگیرم.

دستمزدهایم معقول است

بازیگر ویلای ساحلی(کیانوش عیاری ۱۴۰۱درباره دستمزدهایش گفتدستمزدهایی کهمی‌گیرم خوب، استاندارد و معقول است، اما پیش آمده که دستمزدم از پروژه‌ای را بعداز دو و نیم سال گرفته‌امفقط شاید اگر مقداری دیر شود به تهیه‌کننده بگویم کار توتوهین‌آمیز استبچه‌های ۶ساله هم اگر دعوا کنند بدتر از این را می‌گویند.

171048119.jpg

فرصت بازی در تئاتر نداشتم

بازیگر لیسانسه‌ها(سروش صحت ۱۳۹۵ – ۱۳۹۸درباره دلیل ماندگاری خود درتلویزیون و سینما خاطرنشان کردخیلی جاها دعوت شدم اما فرصت نشده استاز۳۵سالگی تاکنون بازی کرده‌ام، اگر شکسته نفسی‌ها و حرف‌های دیگر را پشت دربگذاریم، اخلاق خوبم باعث شده ماندگار باشم؛ اگر خودم را نشناسم درست نیست.

رجبی در پاسخ به این سوال که امسال در چند پروژه فکر می‌کنید بتوانید بازی کنید واین‌که آیا سال ۱۴۰۳، سال پرباری برای اوست یا خیر؟ اظهار داشتخودم پیش‌بینینمی‌کنم چون میزان کارهایی که ساخته می‌شود نسبت به قبل خیلی کمتر است و اینملموس استخیلی از کارها را تلویزیون انجام نمی‌دهد و به گردن سکوهای نمایشخانگی افتاده استفکر می‌کنم بیشترین وقتم را باز تلویزیون و مسابقات و اجرا بگیرد.

171048116.jpg

با اجرای تلویزیونی بیشتر لذت می‌برم

بازیگر رسوایی ۲(مسعود ده‌نمکی ۱۳۹۴که اجرای برنامه خودمونی را نیز بر عهدهدارد، در این باره که از اجرا بیشتر لذت می‌برد یا از بازیگری؟ گفتبرای من هیچ فرقیندارد اما با اجرا بیشتر لذت می‌برم چون نتیجه سریع‌تری دارددر این کارها خودتکارگردان خودت هستیواقعا اجرای نقش خیلی سخت است، اما اجرا آسان استنگاه گرمی هم به مردم داریم که شرکت‌کننده هستند و می‌بینند و وقتی در خیابان راهمی‌روم به من می‌گویند «چرا این یخچال را به مردم نمی‌دهید؟»

171048120.jpg

ما بلد هستیم روی پوچ بازی بگیریم

رجبی خاطرنشان کرددر برنامه خودمونی موردی داشتیم که شانس طرف پوچ بوده وما بلد هستیم روی پوچ بازی بگیریم و نمی‌گوییم پوچ است و آن را عوض کنموردیهم داشتیم که تا ۱۸ میلیون تومان رفتیمتاکنون با وجود این‌که ۱۰ تا ۱۲ نفر موفقشدند یخچال را انتخاب کنند، اما کسی موفق نشده استاین ممارست آنلاین با مردملذت‌بخش و نتیجه آن هم قشنگ است.

بازیگر اخراجی‌ها ۲(مسعود ده‌نمکی ۱۳۸۷درباره این‌که مخاطبان می‌گویند هر کانالیمی‌زنیم مهران رجبی را می‌بینیم، آیا هر پروژه‌ای را می‌پذیرید و این‌که پذیرش نقش بهشرایط بستگی دارد یا خیر؟ اظهار داشتدقیقا به شرایط بستگی دارد و در مواقعیهم کارها در کنار هم به صورت خودکار قرار می‌گیردمثلا در زمان حاضر کاری کهقرارداد آن را دو سال پیش امضا کردم همچنان ادامه دارد و در شرایطی که این کارهنوز تمام نشده برای کار جدید قرارداد امضا کرده‌امشاید بنا باشد به جای ۶۰قسمت، سریال سوجان در ۵۰ قسمت پخش شود و پخش آن به ماه محرم بخورد و اینباعث می‌شود که مردم من را در دو کار همزمان ببینند و در عین حال دو کار از کارهایقبلی‌ام هم در آی‌فیلم پخش شودخود من هم تعجب می‌کنم که در چهار، پنج کانالکارهایم پخش می‌شود!

171048121.jpg

سریال سوجان جزو دردسرهایم است

رجبی درباره کارهای جدید خود گفتمشغول یک سریال برای ایام محرم هستم که ۱۰قسمتی است و به کارگردانی میلاد ورجاوند ساخته می‌شودپنج قسمت کار آماده شدهو پنج قسمت دیگر که من در آنها بازی دارم، در دست ساخت است و تا دو هفته دیگرمشغول کار می‌شومدر سریال سوجان در شمال کشور هم بازی دارم که به دنبالتعطیلی هشت ماهه در زمان اغتشاش‌ها به دلیل مسائل مالی، بار دیگر از شهریور سالگذشته تعطیل شده و مشخص نیست چه زمانی از سرگرفته شود.

سریال سوجان از شهریور گذشته تعطیل شده و مشخص نیست چه زمانی از سرگرفتهشود

وی توضیح دادسریال سوجان جزو دردسرهایم است، در آنجا بدون ریش بازی دارم ودر سریال محرمی باید ریش داشته باشم و حتی افق اینکه آیا ۲۰ روز دیگر این سریالمحرمی آغاز می‌شود یا نه، نیز معلوم نیست اما همیشه به کار تعهد دارم و عذابمی‌کشم کاری را زخمی کرده‌ام و به دلیل اینکه نمی‌توانم بازی کنم، به کار لطمه بخورد.

بازیگر ساخت ایرانمحمدحسین لطیفی ۱۳۹۰افزودسریال حسین تبریزی نزدیک بهدو سال است آغاز شده، اما به گمانم تا هشت ماه دیگر متوقف شود چون برآورد مالیاشتباهی در ابتدای پروژه بوده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *