23:14

بانی‌فیلم: سرانجام و به فاصله چهار روز مانده به پایان جشنواره، از داوران این دوره فجر رونمایی شد!
امروز مجتبی امینی با اعلام اسامی اعضای داوری بخش‌های مختلف جشنواره چهل و دوم، بدعت گذاشته شده در سال گذشته را تکرار کرد و در روزهای آخر مانده به اتمام جشنواره، داوران را معرفی کرد.
ترکیب هیات داوری بخش اصلی نشان می‌دهد به جز دو سه تن از آنها، غیرمحتمل‌ترین افراد در این ترکیب انتخاب شده یا به هر دلیلی موافقت‌شان را برای بودن در جمع داوران اعلام کرده‌اند!
نکته عجیب‌تر حضور یکی از اعضای هیات انتخاب-محمدحسین لطیفی- در جمع داوران است(!)
لطیفی که به دلیل حمایت‌هایش از فیلم‌های ارگانی برای حضور آنها در بخش مسابقه با واکنش‌های منفی سایر اعضای انتخاب روبرو شده بود، این بار اما حضورش در جمع داوران بخش مسابقه می‌تواند پوئن مثبتی برای فیلم‌های ارگانی حاضر در بخش مسابقه جشنواره محسوب شود!
ایسنا خبر معرفی داوران را چنین منتشر کرده؛ مجتبی امینی دبیر جشنواره شامگاه ۱۹ بهمن‌ماه در نشستی خبری در برج میلاد (خانه جشنواره) اسامی داوران جشنواره را به ترتیب زیر اعلام کرد.

داوران بخش بین‌الملل:
مسابقه بخش سینما سعادت: وو لانگ، خوزه ماریا لارا، سرگی دورستووی، کارن آویتیسیان، آندره مورگان، در کنار احمدرضا معتمدی و هاتف علیمردانی.

بخش مسابقه آسیا جلوه گاه شرق: سلمی مصری، احمد مجتبی زمال، کاتسومی یاناگی جیما، رئیس چلیک، عزیز ژامباکیوو، ابوالقاسم طالبی و مجید شاه حسینی.
همچنین محمدهادی کریمی، پوران درخشنده، محمدحسین لطیفی، عبدالحمید قدیریان، شهاب اسفندیاری، مهدی فخیم زاده و بهرام عظیمی هیات داوران بخش ملی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را تشکیل می‌دهند.
بخش بین‌المذاهب: عبدالستار یارار، علی حنون و بهمن حبشی.
بخش مقاومت: شادی زیدان، ولید الدرویش و مجید اسماعیلی.
روز ۲۱ بهمن‌ماه تمام ۳۳ فیلم پر تمام سالن‌های برج میلاد یک بار دیگر اکران می‌شود.
مسعود نجفی همچنین اعلام کرد که زمان معرفی نامزدهای جشنواره تغییر کرده و اسامی روز ۲۱ بهمن اعلام می‌شوند.
در این نشست اعلام شد که مجری اختتامیه محمدرضا شهیدی فر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *