20:53

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» به کارگردانی نوید نیکخواه آزاد، در سی و یکمین حضور جهانی، به بخش رقابتی «برابری جنسیتی» در سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های اجتماعی «سینمای غایب» در بیلبائو (اسپانیا) راه یافت و برای جایزه اصلی در این بخش به رقابت می پردازد.
به گزارش رسیده، سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های اجتماعی «سینمای غایب» بیلبائو (International Invisible Film Festival “Film Sozialak” of Bilbao) به همت سازمان فرهنگ، ارتباطات و توسعه کِی.سی.دی (KND NGOD) سازمان‌دهی شده؛ سازمانی که فرهنگ و ارتباطات را دست‌مایه قرار می‌دهد تا ارزش‌های والای انسانی، فرهنگی، عدالت اجتماعی و توسعه پایدار را ارتقاء ببخشد. این جشنواره به فیلمسازانی که به بررسی و بازتاب مشکلات جامعه اطراف خود از طریق خلق آثار سمعی و بصری می‌پردازند، توجه ویژه‌ای نشان می‌دهد.

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» با نام اسپانیایی «El Recreo» در سی و یکمین حضور جهانی، به عنوان تنها نماینده از ایران در بخش رقابتی «برابری جنسیتی» این جشنواره به نمایش درمی‌آید و با آثار شاخصی از اسپانیا، فرانسه، فلسطین، منطقه «باسک»، ایالات متحده آمریکا، هندوراس، کنیا، نیکاراگوئه، کوبا، برزیل، نپال و مالزی به رقابت می‌پردازد.
جشنواره بین‌المللی فیلم‌های اجتماعی «سینمای غایب» بیلبائو هر سال با نمایش آثاری متنوع که ویژگی آن‌ها تعهد اجتماعی است، جشن می گیرد. شاخصه این آثار تمایز آن‌ها از سینمای تجاری است.
این جشنواره بر چهار موضوع اصلی توسعه پایدار ، حقوق بشر ، مسائل بین‌فرهنگی و برابری جنسیتی تمرکز دارد.
در فیلم کوتاه «زنگ تفریح»، سحر (با بازی موژان کردی) دختری در سال پایانی دبیرستان است که آرزوی تماشای مسابقه فوتبال تیم مورد علاقه‌اش در ورزشگاه آزادی را در سر دارد و در فرصتِ کوتاه زنگ تفریح آرزوهای بلندش را با دوستان صمیمی‌اش در میان می‌گذارد. این فیلم برگرفته از ماجرای «دختر آبی» است.
فیلم کوتاه «زنگ تفریح» در دو نوبت در سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم های اجتماعی «سینمای غایب» در بیلبائو به نمایش درمی آید. در نخستین نمایش روز شنبه 16 مهر در سینمای « Cines Golem Zinemak» در بیلبائو و سه شنبه 19 مهر در سینمای « Cines Florida Zinemak» در بیتوریا (منطقه باسک) برای مخاطبان و علاقمندان به نمایش درمی آید.
موژان کردی، ریحانه نبی‌یان، نیلوفر شکوهی‌نیا و غزل خلیلی بازیگران این فیلم کوتاه هستند.
این فیلم کوتاه محصول «شمید فیلم» و پخش جهانی آن برعهده شرکت اسپانیایی «FeelSales» است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *