22:19

نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «دوار» در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
به گزارش رسیده، عصر روز یکشنبه 24 اردیبهشت ماه فیلم سینمایی «دوار» همزمان با اکران در گروه سینمایی هنر و تجربه ،در قالب پانصد و هفتاد و چهارمین نشست باشگاه فیلم تهران به نمایش در امد و بعد از نمایش فیلم جلسه نقد و بررسی با حضور میثم حسن زاده نویسنده و کارگردان، میلاد خزاعی بازیگر، مهسا اکبرپور بازیگر و کورش جاهد مجری و کارشناس جلسه برگزار شد.
میثم حسن زاده کارگردان «دوار» بعد از نمایش این فیلم، در نشست نقد و بررسی گفت: در فیلم دوار یک فضای درونی و هویتی را با موضوع روانکاوانه با محتوای فراموشی و موضوع بیماری “دمانس” یا زوال عقل دنبال می کنیم؛ دمانس زیرمجموعه بیماری‌های روانکاوی است که به سراغ انسان می‌آید و روی مغز تاثیر مستقیم دارد.
وی در ادامه به ایده اصلی شکل گیری این فیلم، اشاره کرد و گفت: عمق این بیماری تا حدی است که فرد اتفاقات پیش افتاده روزمره خود را هم فراموش می کند، این الکن بودن ذهن برای من ایده اولیه و جذابی شد که احساس کردم می توان آن را در فیلمنامه و تصویر به خوبی نمایش داد.
کارگردان دوار در ادامه افزود: در این فیلم روایت فردی است که فراموشی دارد مثل روایت مرگ یک انسان؛ چرا که وقتی یک فردی بعد از مدتی زندگی می میرد، بعد از مرگش هیچکس او را ندیده که بخواهد درباره اش صحبت کند؛ دقیقا فراموشی هم مشابه این است؛ یعنی فردی که فراموشی گرفته دیگر کسی را نمی شناسد و مثل آن فرد گویی مرده است؛ به همین علت پرداختن به چنین موضوعی مشکل بود و مسیر سختی را در ساخت آن پیمودیم.
حسن زاده با اشاره به موضوع موسیقی در فیلم دوار تصریح کرد: موسیقی موضوع مهم و پررنگی است و داستان فیلم درباره موسیقی‌دانی است که دچار بیماری “دمانس” شده و در زندگی شخصی با نامزدش دچار چالش های جدی می شود.
وی بیان کرد: استفاده از دوربین موبایلی چالش خیلی سختی است که من تعمدا در فیلم از آن استفاده کردم تا در برخی بخش‌ها صبر مخاطب را به چالش بکشم، این فیلم راوی ناموثقی دارد که مخاطب نمی تواند به آن اعتماد کند و در بخشهایی دچار سوء ظن می شود.
در ادامه مهسا اکبرپور که شخصیت مهسا را در «دوار» نقش‌آفرینی کرده، موضوع فیلمنامه (دمانس) را برای پذیرش نقش، جذاب عنوان کرد و درباره شخصیت مهسا گفت: مهسا زنی صاف و ساده‌دلی است در مقابل میلاد که کارکتر خودخواهی دارد (که آقای حسن زاده هم به آن اشاره کردند) می‌خواهد به میلاد کمک کند ولی در بعضی از موقعیت‌ها دچار چالش می‌شود و نتیجه نمی‌گیرد.
در ادامه میلاد خزاعی بازیگر نقش میلاد، با اشاره به این موضوع که فیلم «دوار» از سری فیلم های گروه “هنر و تجربه” است گفت: این فیلم تنها جایی بود که می خواستم به صورت مستقل به ایفای نقش در یک فیلم بلند بپردازم و تجربه و تمرین خوبی برای من بود که بتوانم اجازه اشتباه به خودم بدهم.
در خلاصه داستان این فیلم که میلاد خزاعی، مهسا اکبرپور، راحیل کافی، رضا سنایی و مصطفی امیری بازیگران «دوار» هستند، آمده است؛ “میلاد موزیسینی است که فراموشی دارد. او برای اینکه بیماری فراموشی برایش مشکل‌ساز نشود تمام برنامه‌های زندگی‌اش را بوسیله یادآوری‌های آلارم گوشی‌اش تنظیم کرده است. قصه از جایی در خاطر میلاد شکل می‌گیرد که مهسا نامزدش رفته؛ او به دنبال کشف ماجراست در این بین میلاد مدام خود و سرنوشتش را با مِری کوری خواننده معروف گروه کویین مقایسه می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *