16:09

بانی‌فیلم: جشنواره فیلم کوتاه بوسان با حضور داوری ایرانی در بوسان آغاز به کار کرده و دوشنبه با اعلام برگزیدگان خود به پایان میرسد.
به گزارش خبرنگار بانی‌فیلم، کمیل سهیلی مستندساز و نویسنده ایرانی به عنوان داور در چهلمین دوره جشنواره فیلم کوتاه بوسان شرکت دارد.
سهیلی دانش آموخته کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی از دانشگاه تهران است و همچنین در اندونزی و کره جنوبی دوره پیشرفته فیلمسازی گذرانده است.
کمیل تاکنون تهیه کنندگی و کارگردانی چندین فیلم کوتاه و بلند از جمله شریک، سرزمین دیوان، مجتمع لاله و هرچندمیلیون سال یکبار را برعهده داشته است و جوایز متعددی از جمله جایزه طلایی و جایزه بهترین اثرهنری سال از جشنواره موهینو ژاپن، بهترین فیلم از جشنواره های teress اسپانیا و جایزه ویژه جشنواره بوچان کره جنوبی را دریافت کرده است. همچنین او مستندهای متعددی برای شبکه های معتبر جهانی از جمله نشنال جغرافی، بیزنیس اینسایدر و سی ان ان تولید کرده است.
از وی کتاب “پرسه گردی با قانون دینامیت” چاپ شده که حاصل چندین سال سفرهای اوست و با مقدمه ای از برادران امیدوار توسط نشر تیسا به چاپ رسیده است.
جشنواره فیلم کوتاه بوسان که از ۲۵ آوریل و تا اول می برگزار می‌شود از فستیوال‌های مهم و معتبر فیلم کوتاه در جهان بوده و مورد تایید فدراسیون تهیه‌کنندگان فیلم جهان(فیاپ)، آکادمی فیلم اسپانیا(گویا) و آکادمی سینما و تلویزیون کانادا قرار دارد.
همچنین بهترین اثر این جشنواره برای رقابت به اکادمی اسکار معرفی می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *