16:23

در اقدامی عجیب، عضویت علی قائم‌مقامی (تهیه‌کننده سینما) که سالها فعالیت صنفی دارد و فیلم‌های بسیاری هم تولید و تهیه کرده است، در صندوق اعتباری هنر لغو شده است! ایتثن تهیه‌کننده می‌گوید پس از سال‌ها فعالیت در سینما برای اینکه اثبات کند سینماگر است باید اسناد و قرارداد ارائه کند!
علی قائم‌مقامی رییس انجمن مدیران تولید سینما و عضو سابق هیات مدیره خانه سینما در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد: اواخر سال گذشته متوجه شدم عضویتم در صندوق اعتباری هنر لغو شده است. پیگیر موضوع شدم معرفی‌نامه هم از خانه سینما گرفتم اما کارشناس صندوق اعلام کرد به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران مراجعه کنم؛ ضمنا باید قرارداد و مدارک ببرم که در زمینه سینما فعال هستم.
مدیرتولید فیلم «نسل سوخته» گفت: به من گفتند اگر خیلی سریع مدارک دال بر سینماگر بودن ارائه نکنم، خدمات بیمه‌ای هم قطع میشود. فعلا پرونده من در مرحله بررسی است و دیگر هم پیگیری نمی‌کنم چون بیشتر شبیه طنز است!
تهیه کننده فیلم‌های «جشن دلتنگی» و «گل به خودی» ادامه داد: سی سال است در سینمای حرفه‌ای فعالیت می‌کنم، پانزده سال است که فعالیت صنفی دارم و هم اکنون رییس انجمن مدیران تولید سینما هستم، حدود شش سال عضو هیات مدیره خانه سینما بودم، تقریبا هر سال هم فیلم سینمایی تهیه می‌کنم و حالا باید به صندوق هنر و ارشاد تهران اثبات کنم که سینماگر هستم؟!
تهیه کننده «پرونده باز است» افزود: قصد داشتم این موضوع را در فروردین ماه اعلام کنم تا مشخص شود در صندوق هنر چه خبر است، در همان ایام متاسفانه آقای کیومرث پوراحمد درگذشت و شرایط برای مطرح شدن موضوع مناسب نبود.
مدیر تولید فیلم های «شب یلدا» و «به رنگ ارغوان» ادامه داد: دو هفته قبل از صندوق تماس گرفتند اول تصور کردم برای موضوع عضویت هست اما به افطاری در هتل هما (شرایتون سابق) دعوت کردند، عذر خواهی کردم و گفتم نمی‌آیم و بعد شنیدم که افطاری صندوق هنر کنسل شده است.
تهیه‌کننده «کفش‌هایم کو؟» در پاسخ به این پرسش که آیا عضویت سینماگران باتجربه دیگری هم لغو شده یا خیر، گفت: بله و میدانم چه افرادی هستند اما چون مسئولیت در این زمینه ندارم نمی‌توانم توضیح بیشتری بدهم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *