10:52

چند روز پس از لغو کنسرت‌های اهواز به رغم داشتن مجوز قانونی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حواشی که در پی این اتفاق به وجود آمد و تاکید ارشاد بر همراهی نهادها برای برگزاری کنسرت های دارای مجوز با هدف حفظ «نشاط اجتماعی و عدم تضییع حقوق عمومی»، حالا خبر اختلال در برگزاری کنسرتی دیگر به گوش می رسد.
به رغم تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر سیاست حمایتی دولت در قبال کنسرت‌ها که در گفت وگوی چهارشنبه ایسنا با محمد مهدی اسماعیلی بیان شد، در ساعات اخیر ویدئویی در فضای مجازی دست به دست می شود که از لغو کنسرتی دیگر این بار در تهران خبر می دهد.
پنجشنبه، ششم مرداد ماه کنسرتی در تهران در حین اجرای هنرمندان بوشهری با اختلال از سوی حراست محل برگزاری مواجه می شود و سرانجام گروه از ادامه کنسرت بازمی مانند. بنا بر ادعای برگزارکنندگان، این گروه برای اجرا مجوز داشته اند.
در ویدیوی منتشر شده‌ در فضای مجازی، مامور حراست اجرای مهدی ساکی و گروه «کماکان» را متوقف و چنین بیان می کند که به ما دستور داده اند که اجرا را لغو کنیم.
در همین حین خواننده و سرپرست گروه با طرح این پرسش که آیا شعر مشکل دارد؟، توضیح می دهد که این برنامه با همکاران خود آنها هماهنگ شده و مجوزها را هم گرفته است.
این رفتار، در ساعات اخیر بازتاب و واکنش بسیاری را در فضای مجازی و رسانه‌ها به همراه داشته است؛ چراکه این نخستین بار نیست که کنسرتی با وجود داشتن مجوز رسمی لغو می‌شود و بدین ترتیب بخشی از جامعه از حق بدیهی خود یعنی بهره گیری از امکانات فرهنگی، اجتماعی و هنری محروم می‌شوند.
این در حالی است که معاون حقوقی ارشاد چند روز قبل و پس از ماجرا کنسرت های اهواز تاکید کرده بود که «رعایت شئونات اسلامی و قانونی خط قرمز تصمیم گیران در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است لذا انتظار می رود زمانی که مجوزی مبتنی بر قانون صادر می شود، همه نهاد ها از آن حمایت کنند و به نشاط اجتماعی و عدم تضییع حقوق عمومی توجه داشته باشند.»
بر این اساس انتظار می رود، اجرای کنسرتی که مجوز قانونی دارد، بی چون و چرا بلامانع باشد ولی با این وجود همچنان شاهد برخوردهای سلیقه‌ای با کنسرت ها و به نوعی بی‌اعتنایی اشخاص به قانون هستیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *