10:05

بهداد بابایی و نوید افقه از نوازندگان صاحب سبک و شناخته شده موسیقی ایرانی طی روزهای آینده از تازه‌ترین آلبوم موسیقایی خود به نام «راه جنون» رونمایی می‌کنند.
به گزارش مهر، «راه جنون» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار موسیقایی منتشر شده در فرآیند فروش محصولات موسیقی است که طی روزهای آینده در قالب یک اثر بی کلام با هنرمندی بهداد بابایی و نوید افقه پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد. این اثر موسیقایی که تابستان امسال مجوز خود را از دفتر موسیقی وزارت ارشاد دریافت کرده بود، هم اکنون در مرحله پیش فروش قرار گرفته است.
بهداد بابایی و نوید افقه از جمله هنرمندانی هستند که تاکنون در رویدادهای متعدد داخلی و خارجی در قالب کنسرت‌های مشترک برنامه‌های پرمخاطبی را در معرض شنوندگان قرار داده‌اند.
بهداد بابایی از جمله هنرمندان شاخص موسیقی ایرانی است که در حوزه‌های نوازندگی سه تار، آهنگسازی و تدریس تمرکز بیشتری دارد. او آموزش سه تار را از هفت سالگی نزد دایی خود پرویز مشکاتیان آغاز کرد و پس از آن نیز نزد هنرمندانی چون محمد فیروزی و زیدالله طلوعی به فراگیری موسیقی پرداخت. این هنرمند پس از فراگیری ردیف میرزا عبدالله، ردیف «آقا حسینقلی» را نیز نزد داریوش پیرنیاکان آموخت و در حوزه‌های تئوری موسیقی و سلفژ نیز نزد محمد رضا درویشی به تکمیل آموزه‌های موسیقی‌اش پرداخت. بابایی همچنین نزد محمدرضا شجریان در حوزه «جواب آواز» نیز به فراگیری آموزه‌های موسیقایی‌اش پرداخت.
حضور در گروه موسیقی «عارف» و «شهنازی» به عنوان تک نواز و همکاری با هنرمندانی چون محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، ایرج بسطامی، علی جهاندار، حمیدرضا نوربخش در کنسرت‌های مختلف داخلی و خارجی و تدریس موسیقی در دانشگاه هنر از جمله فعالیت‌های بابایی در حوزه موسیقی ایرانی است.
«بداهه خوانی و بداهه نوازی» به همراه ایرج بسطامی، «وطن من» با اجرای گروه عارف به سرپرستی پرویز مشکاتیان و خوانندگی ایرج بسطامی، «شکوه» به خوانندگی عبدالحسین مختاباد، «لحظه دیدار» با همراهی پرویز مشکاتیان، «کنج صبوری» با اجرای گروه «عارف» به سرپرستی پرویز مشکاتیان و خوانندگی علی رستمیان، «کنسرت گروه عارف» به سرپرستی پرویز مشکاتیان و خوانندگی حمیدرضا نوربخش، «بیست سال با پرویز مشکاتیان»، «در خیال» با خوانندگی محمدرضا شجریان و آهنگسازی مجید درخشانی، «آسمان» با اجرای گروه «شهنازی» به سرپرستی داریوش پیرنیاکان و خوانندگی حمیدرضا نوربخش، «جوی نقره مهتاب» با همراهی نوید افقه از جمله آثاری هستند که از بهداد بابایی در دسترس مخاطبان قرار گرفته‌اند.
نوید افقه نیز از جمله نوازنده دارای اعتبار نوازندگی تمبک است که در عرصه‌های مختلف پژوهش و تدریس موسیقی ایرانی نیز به فعالیت مشغول است.
این هنرمند فراگیری ساز تمبک را به سال ۱۳۶۲ در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی نزد محمود فرهمند آغاز کرد و پس از آن ضمن فراگیری آموزه‌های تکمیلی خود در حوزه‌های نوازندگی، هارمونی، کنترپوان و ارکستراسیون نزد هنرمندان چون کامبیز روشن روان با گروه‌هایی چون «سروش»، «فرامرزپایور»، «دالاهو»، «آیینه»، «مسیحا»، «عارف» و چند گروه دیگر در قالب کنسرت‌های متعدد همکاری کرد.
افقه در سال ۱۳۷۹ نخستین آلبوم خود را در ایران و همچنین کشور فرانسه منتشر کرد. این در حالی بود که طراحی سه نمونه تمبک با صدا دهه‌ی و تکنیک اجرایی متفاوت از دیگر شاخصه‌های این آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی محسوب می‌شود.
«آوای خیال»، «آفرینش»، «معبد پیکره‌های چوبی» از جمله آلبوم‌های مستقل این نوازنده و حضور در آلبوم‌های «نواژه» به آهنگسازی مسعود شناسا، «سیاه مشق» از مهدی آذرسینا، «جوی نقره مهتاب» اثر بهداد بابایی، «نان، آب، اواز» به آهنگسازی علی قمصری، «از دیر تا دور» اثر ارژنگ سیفی زاده، «نغمه ساز ضربه آواز» با هنرمندی ارژنگ سیفی زاده، «پاسداشت حسین خان اسماعیل زاده» اثر ارژنگ سیفی زاده، «وهم» به هنرمندی حسام اینانلو، «سفر عسرت» اثر فرخزاد لایق و «راه بی نهایت» اثر میدیا فرج نژاد بخشی از پیشینه فرهنگی هنری نوید افقه را تشکیل می‌دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *