12:40

هانتر شیفر بازیگر «سرخوشی» در تظاهرات حمایت از فلسطین در جریان حضور جو بایدن در تلویزیون دستگیر شد.
به گزارش مهر به نقل از گاردین، سازمان دهندگان تظاهرات در حمایت از فلسطین در برابر بایدن، تأیید کردند که هانتر شفر بازیگر از جمله ۳۰ تظاهرکننده‌ای بود که بازداشت شدند.
سازمان دهندگان دیروز چهارشنبه تأیید کردند، هانتر شیفر، بازیگر «سرخوشی» از جمله ده‌ها معترض دستگیر شده در مقر NBC در منهتن بود که رئیس جمهوری جو بایدن برای شرکت در برنامه «لیت نایت شو با ست مایرز» در اوایل هفته در آنجا حضور یافته بود.
گروه «صدای یهود برای صلح» گفت این بازیگر ۲۵ ساله یکی از ۱۰۰ تظاهرکننده‌ای بود که بعدازظهر دوشنبه جمع شدند تا خواستار آتش بس در حملات رژیم صهیونیستی به غزه شوند.
شیفر و سایر معترضان تی‌شرت‌های مشکی پوشیده بودند که روی آن نوشته شده بود: «اکنون آتش‌بس» و «به نام ما نیست». شماری هم شعار «بگذارید غزه زنده بماند» و شعارهای دیگر را در حالی که کاروان بایدن وارد منطقه می‌شد در دست داشتند.
شیفر که مانند بسیاری از معترضان ماسک بر چهره داشت، در جمع افرادی بود که روی زمین نشسته بودند، در حالی که دیگران بنری را پشت سر آنها در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «یهودیان به بایدن: مسلح‌سازی برای نسل‌کشی را متوقف کنید».
نمایندگان شیفر روز چهارشنبه به پیام‌هایی که خواستار اظهار نظر در این باره بودند، پاسخ ندادند، اما سازمان‌دهندگان اعتراض گفتند که او و دیگران ماه مارس در دادگاه حاضر می‌شوند.
سونیا میرسون ناکس، از گروه «صدای یهود برای صلح»، در بیانیه‌ای ایمیلی که روز چهارشنبه منتشر شد، دستگیری وی را تأیید کرد و گفت: ما تعهد او به آزادی فلسطین و آینده‌ای عدالت‌خواه برای همه را ستایش می‌کنیم.
اداره پلیس نیویورک روز چهارشنبه اعلام کرد پس از یک ساعت و نیم تظاهرات، ۳۰ نفر دستگیر و به دلیل زیرپا گذاشتن قانون احضار شدند.
در همین حال، بایدن روز دوشنبه گفت خوشبین است که در روزهای آینده آتش‌بس حاصل شود. او پس از ضبط مصاحبه، در انتهای برنامه به خبرنگاران گفت: امیدوارم تا پایان هفته رخ دهد. مشاور امنیت ملی گفته نظرات‌مان به هم نزدیک است و امیدوارم تا دوشنبه آینده آتش‌بس داشته باشیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *