15:15

نمایندگان هفت رسانه صوت و تصویر فراگیر با حضور در ساترا، مجوز فعالیت رسمی خود را از این سازمان دریافت کردند.
به گزارش روابط عمومی ساترا، جلسه اعطای مجوز به هفت رسانه صوت‌ و تصویر فراگیر در سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) برگزار شد.
حاضران در جلسه، سعید مقیسه رئیس ساترا، محسن قائمی‌نسب قائم‌مقام ساترا، مهدی حاج‌الفخانی سرپرست اداره کل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا و نمایندگان این هفت رسانه بودند.
رئیس ساترا در ابتدای جلسه ضمن تشکر از حاضران به بیان جزئیاتی از این جلسه پرداخت و گفت: از این پس به‌ منظور اعطای مجوز به رسانه‌های متقاضی، این جلسات را برگزار خواهیم کرد. این جلسات فرصت مناسبی برای شنیدن صحبت صاحبان رسانه‌ها و تعامل با آن‌هاست. قابل ذکر است که تعدادی از رسانه‌ها درخواست خود را پیش از این مطرح کرده بودند و در این جلسه مجوز آن‌ها اعطا خواهد شد.
مقیسه در ادامه جلسه به بازگویی تسهیلاتی پرداخت که ساترا در اختیار رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر دارای مجوز از این سازمان قرار داده است و گفت: طبق نظام رتبه‌بندی ساترا و در راستای حمایت از رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در عرضه محتوای مناسب برای خانواده‌ها، تعدادی از فیلم‌ و سریال‌های پرمخاطب در ژانرهای مختلف در اختیار رسانه‌های دارای مجوز از این سازمان قرار گرفت. همچنین ساترا به منظور حمایت از مجوزگیرندگان این سازمان محتوای شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی را به‌صورت قاب اختصاصی (IFrame) دراختیار آن‌ها قرار می‌دهد. تخصیص اعتبار مشارکتی به‌منظور ارتقاء و یاری رساندن در زمینه تولید محتوا از طریق ثبت طرح در سامانه رویش (rooyesh.irib.ir) از دیگر تسهیلاتی است که برای رسانه‌ها در نظر گرفته شده است.
رئیس ساترا در بخشی دیگر ممیزی رایگان را به‌عنوان تسهیلات جدید این سازمان نام برد و توضیح داد: یکی دیگر از عناوین حمایتی ساترا مربوط به ممیزی است. پیش از این و تا سال ۱۴۰۰ رسانه‌ها برای بازبینی و ممیزی محصولات خود بایستی با کارگزاران معرفی شده قرارداد انعقاد می‌کردند تا آن‌ها مجوز لازم را صادر کنند؛ اما از این پس کل هزینه‌ها رایگان است و بازبینی توسط همکاران صدا و سیما به انجام خواهد رسید. این اقدام به‌مثابه یک مزیت افزوده است چراکه با این اقدام امکان استفاده از اثر ویدئویی در شبکه‌های صدا و سیما نیز بیشتر می‌شود.
مقیسه در پایان تاکید کرد: همه ما در تلاشیم تا فرهنگ ایرانی_اسلامی مورد نظر مقام معظم رهبری را بیش از پیش اشاعه و ارتقاء دهیم و در بحث فراهم‌آوری محتوای مناسب برای استفاده خانواده‌ها کوشا باشیم.
مهدی حاج‌الفخانی نیز در بخش دیگری از جلسه با توضیحاتی درخصوص مجوزهای اعطایی عنوان کرد: مجوزهایی که به این هفت رسانه اعطا می‌شود، مجوزهایی غیرقطعی است. رسانه‌ها توجه داشته باشند این مجوزها دارای مدت‌زمانی ۶ ماهه هستند و الزاماتی در آن‌ها قرار دارد که رسانه موظف به رعایت آن‌هاست.
وی افزود: بعد از گذشت این دوره ۶ ماهه و ارزیابی ساترا از نحوه عملکرد رسانه‌ها، مجوزها به دوره قطعی منتقل خواهند شد و رسانه مجوز قطعی خود را دریافت می‌کند. همچنین در مجوز قطعی علاوه بر الزامات گذشته، مواردی اضافه خواهد شد که رسانه ملزم به رعایت آن‌ها خواهد بود.
«توان تی‌وی»، «پایگاه خبری چشم شهر»، «تی‌وی ‌هیرکان»، «تی‌وی صمت»، «خنده»، «کارتونا» و «رواق» عناوین هفت رسانه‌ای است که بـا سپری کردن مراحل اداری و بــه انجــام رساندن الزامات ساترا، موفق بـه اخذ مجوز شده‌اند. نمایندگان این رسانه‌ها هریک با معرفی و محوریت فعالیت رسانه‌های خود، سوالات‌شان را نیز با رئیس ساترا مطرح و پاسخ‌های خود را دریافت کردند.
پایان‌بخش این جلسه اعطای مجوز به نمایندگان رسانه‌ها توسط رئیس ساترا بود.
رسانه‌های صوت‌وتصویر فراگیر فاقد مجوز می‌توانند با مراجعه به وبگاه ساترا به نشانی www.satra.ir در بخش سامانه صدور مجوز این سازمان، به‌منظور اخذ مجوز اقدام کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *