14:56

در حالی که مجله تایم هر سال فهرست ۱۰۰ چهره تاثیرگذار سال را معرفی می‌کند،امسال نیز چندین چهره سینمایی و هنری در این فهرست جای گرفتند.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، حدود یک پنجم از ۱۰۰ چهره تاثیرگذار امسالمجله تایم را بازیگران، فیلمسازان و خوانندگان تشکیل داده‌اند.

به رسم هر سال درباره هر چهره، یک چهره مطرح دیگر چند خطی می‌نویسد. امسالگی‌یرمو دل‌تورو وظیفه نوشتن درباره هایائو میازاکی را برعهده داشت.

وی نوشت: من در کودکی انیمیشن‌های هایائو میازاکی را که برای استودیو تویی ساختهشده بود، کشف کردم؛ فیلم‌هایی مانند «دنیای شگفتانگیز گربه‌ها و چکمه‌ها» وسریال‌هایی مانند «هایدی» و «مارکو» که در آنها سبک و تاثیرگذاری او به شکلگسترده‌ای قابل شناسایی بود. وقتی در بزرگسالی با «همسایه من توتورو» روبه‌روشدم، ذهنم به آن آثار قبلی برگشت، و متوجه شدم که این مرد چقدر دوران کودکی منرا شکل داده است.

آثار میازاکی احساس نادری را برمی‌انگیزد؛ تشخیص نوعی زیبایی که در دنیای واقعیغیرممکن است و بنابراین فقط در فیلم‌های او وجود دارد. با این حال او در مورد حرصو آز، جنگ و خشم انسانی نیز یک واقع‌گرای بی‌رحم است. او می‌داند ما به این سیارهشکل می‌دهیم و نابودش می‌کنیم و انسان‌ها بهترین‌ها و بدترین‌های جهان ما هستند.

4951992.jpg

دل تورو افزود: او کاملاً اصیل است. خالق بی‌نظیری که به طور کامل در هنرش حضوردارد. او تأثیرگذارترین کارگردان انیمیشن در تاریخ این رسانه و یکی از ۱۰ داستان سرایمورد علاقه من در کل است. «پسر و مرغ ماهی‌خوار» یک شاهکار ظریف است کهکششی را اعمال می‌کند که بسیاری از آن را به شدت احساس می‌کنیم.

در این فهرست بلیک لایولی درباره آمریکا فررا نوشت، دنیل کالویا درباره دِو پاتل، پتیاسمیت درباره دوآ لیپا، تام هارپر درباره عالیا بات، لنی کراویتس درباره کولمندومینگو، اوکتاویا اسپنسر درباره جفری رایت، تاراجی پی هنسون درباره فنتسیا بارینو،کیت هادسون درباره لسلی اودوم جونیور، ایتن هاوک درباره جیمز مک براید نویسنده،رایان رینولدز درباره مایکل جی.فاکس بازیگر کانادایی، اوزو آدوبا درباره داوین جویراندولف بازیگر سیاهپوست برنده اسکار امسال و رشیدا جونز درباره سوفیا کاپولا.

در فهرست تاثیرگذارترین سال پیش چهره‌هایی مانند درو بریمور، آستین باتلر، کالینفارل، مایکل بی جردن، لی میشل، اوبری پلازا و زویی سالدانا جای داشتند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *