20:48

سریال «رستگاری» که اینروزها از شبکه دوم سیما در حال پخش است به رغم اینکه همانند دیگر سریال های ماه مبارک رمضان بازپخش از شبکه تماشا و دیگر شبکه‌های سیما ندارد اما توانسته در بین مخاطبان جا باز کند و ده‌نمکی در کار جدید خود، مخاطبان را پای تلویزیون نشانده است.
به گزارش روابط عمومی این سریال. دلیل برقراری ارتباط خوب مخاطبان با سریال «رستگاری» از چند منظر قابل بررسی است اما این سریال در بخش جلوه های ویژه، اثری قابل باور محسوب می شود. در جایی که سریال های سیما اغلب در جلوه های ویژه بصری دچار مشکلات متعددی هستند اما رستگاری در به تصویر کشیدن فضای برزخ، نظاره گر بودن روح فرد متوفی و ارتباطات ماورایی و خواب های عجیب و معنادار شخصیت اصلی اثر یعنی حافظ که نقش او را محمود پاک نیت ایفا می کند موفق بوده است.
در منظری دیگر اما ده نمکی در رستگاری بهتر از دیگر سریال هایش توانسته قصه بگوید. او برخلاف بسیاری از سریال ها که در قسمت های سوم و چهارم چالش ها را به آرامی و به ریتم کند مطرح می کنند با ریتمی تند و قابل قبول در همان قسمت اول به مخاطب گفت که قرار است با چه چالشی روبرو باشد.
او در عین حال سراغ سوژه ای رفته که دغدغه بسیاری از مردم است و این سوژه از جمله موضوعاتی است که شاید صدها بار درباره اش در سینما و تلویزیون اثر ساخته شده و هربار مردم به دلیل کنجکاوی درباره دنیای پس از مرگ، به تماشای آثار نشسته اند و رستگاری با استفاده از این ظرفیت، قصه ای جدی را مطرح می کند.
در عین حال پی رنگ هایی که رستگاری مطرح می کند برگرفته از مسائل روز جامعه است؛ عدم اعتماد فامیلی و از یاد بردن مسئله حق الناس، موضوع ازدواج هایی که طرفین درگیر اختلاف طبقاتی هستند و البته چالش های والدین و اختلاف نسل ها در موضوعات متفاوت از جمله مواردی است که به خوبی در رستگاری به آنها پرداخته شده است.
ده نمکی در عین حال در رستگاری به سراغ شخصیتی می رود که مردم ما به ازای آنرا کم ندیده اند و این چهره که ظاهری قابل قبول اما کرداری چالش برانگیز هم با خانواده و هم با جامعه دارد برای مخاطب جذاب است و محمود پاک نیت به خوبی توانسته از ایفای این نقش برآید.
در کنار همه این موارد به یاد داشته باشیم رستگاری اثری جدی است که با مطرح کردن موارد مهم که اتفاقا همسو با فضای معنوی ماه مبارک رمضان است در رقابت با دیگر آثاری که درونمایه طنز دارند توانسته گوی سبقت را از آنها برباید و در جلب رضایت مخاطبان نمره قابل قبولی دریافت کند.
آنچه مبرهن است رستگاری در بین آثاری که ده نمکی به سراغ آنها رفته یک قدم رو به جلو در سریال سازی است و به نظر می رسد حالا او که شناخت خوبی از مخاطب دارد در فرم و ساختار نیز به پختگی رسیده است.
نکته مهمتر آنکه با توجه به ظرفیت های خوب سریال رستگاری این انتظار وجود دارد بازپخش این سریال نیز همانند دیگر سریال های تلویزیون، از دیگر شبکه ها با تاخیر چند ساعته پخش شده و فضا برای دیده شدن بیش از پیش این سریال فراهم شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *