12:12

هنری پترسون نویسنده رمان‌های مهیج پرفروش که با نام هنری جک هیگینز شناخته می‌شد، در سن ۹۲ سالگی درگذشت.
به گزارش ایرنا، این نویسنده با رمان فرود عقاب (۱۹۷۲) به شهرت رسید که داستانی تخیلی درباره ربوده شدن وینستون چرچیل در جریان جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند.
تاکنون بیش از ۵۰ میلیون نسخه از این کتاب در جهان فروش رفته و با اقتباس از آن فیلمی با بازی رابرت دووال، دونالد سوترلند و مایکل کین ساخته شده است. نسخه فارسی این کتاب با ترجمه مجتبی عبدالله نژاد چاپ و روانه بازار شده است.


هنری پترسون ژوئیه سال ۱۹۲۹ در نیوکاسل از یک پدر انگلیسی و مادری ایرلندی تبار متولد شد. این نویسنده توانا در بلفاست، پایتخت ایرلند، بزرگ شد تا این که مادرش دوباره ازدواج کرد و به لیدز نقل مکان کردند.
پترسون پس از دو سال خدمت در ارتش بریتانیا، به عنوان معلم استخدام شد و در کنارش به رمان نویسی روی آورد. وی با رمان نسیم غمگین از سوی دریا (۱۹۵۹) به دنیای نویسندگی پاگذاشت و در طول حرفه هنریش در مجموع ۸۴ کتاب دیگر نوشت. از جمله معروفترین قهرمانان داستان‌های او می‌توان به لیام دولین و شان دیلون اشاره کرد.
آخرین رمان پترسون، زنگ نیمه شب (The Midnight Bell) بود که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و در فهرست پرفروش‌ترین کتابهای ساندی تایمز قرار گرفت.
انتشارات هارپرکالینز می‌گوید وقتی آخرین رمان این نویسنده بیرون آمد، ناشران او را «اسطوره» نامیدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *