18:31

کارگردان نمایش «خونین‌زار» می‌گوید که این نمایش رفع توقیف شده ولی هنوز نمی‌داند چه کسی آن را توقیف کرده است.
به گزارش ایسنا، نمایش «خونین‌زار» نوشته و کار سهراب حسینی بعد از ۱۵۰ اجرا در چندین مقطع زمانی گوناگون ناگهان روز جمعه با تماسی تلفنی توقیف و فروش بلیت آن برای هفته جاری بسته شد.
این نمایش امروز ، دوشنبه ۲۲ فروردین ماه با پیگیری مرکز هنرهای نمایشی رفع توقیف شد.
سهراب حسینی درباره رفع توقیف این نمایش و در پاسخ به این پرسش که آیا برای رفع توقیف ناچار به بازبینی دوباره شده است، به ایسنا می‌گوید: مطلقا بازبینی دیگری نرفتیم و نمایش را مبتنی بر اجرایی که تمدید کرده بودیم، روی صحنه خواهیم برد. تنها تفاوت این است که سالن ما در مجموعه شهرزاد و نیز ساعت اجرایمان عوض شده است.
او ادامه می‌دهد: پیش از این قرار بود اجرایمان را به دلیل همزمانی با ماه رمضان ساعت ۱۱ شب روی صحنه ببریم ولی از آنجاکه با مشکلاتی در این زمینه رو به رو شدیم، ادامه اجراهایمان ساعت ۲۱ و سی دقیقه انجام می‌شود.
این کارگردان اضافه می‌کند: امیدوارم مانند سه دفعه پیش که مجوز تمدید اجرا را دادند ولی بعد از چند روز نتوانستیم به اجرایمان ادامه بدهیم، این بار این اتفاق رخ ندهد و بتوانیم دور کامل اجراهایمان را داشته باشیم. البته دفعات قبل توقیف نشدیم ولی یک بار اعلام شد نمی‌توانیم سایت فروش بلیت‌مان را باز کنیم و از ما تعهدی گرفتند و بار دوم هم ناچار به بازبینی مجدد شدیم آن هم به فاصله ده روز از بازبینی اول. به همین دلیل این بار تاکید داشتیم که دیگر بازبینی نخواهیم رفت چون در مجموع ۹ بار بازبینی شده‌ایم.
حسینی با ابراز تاسف از آسیب‌هایی که وقفه‌های متعدد به اجرای یک نمایش می‌زند، ادامه می‌دهد: هر بار که اجرایی را روی صحنه می‌بریم باید هزینه هنگفتی بابت تبلیغات بپردازیم. در مجموع این سه وقفه هزینه ۱۴ روز بیلبورد شهری را داده‌ایم بدون اینکه نمایش‌مان روی صحنه باشد. بعد از هر بار که اجرا از سر گرفته می‌شود، دوباره باید اطلاع‌رسانی کنیم در حالیکه اگر هر اجرایی به شکل طبیعی روی صحنه برود، دیگر نیازی به هزینه‌های مضاعف برای تبلیغات نیست.
او در پاسخ به این پرسش که نمایشش از سوی چه کسی توقیف شده است، می‌گوید: سه روز متوالی این پرسش را از دوستان مرکز هنرهای نمایشی پرسیدیم ولی تنها پاسخ‌شان این بود که این توقیف از جانب شورای نظارت و ارزشیابی نبوده است.
حسینی تاکید می‌کند: با این وضعیت اگر قرار است کسی از بیرون پروژه‌ای را توقیف کند، شکل درست‌تر آن است که ما هم برای همان افراد بازبینی برویم.
او با ابراز قدردانی از مدیریت تئاتر شهرزاد در همراهی‌اش با گروه اجرایی این پروژه ادامه می‌دهد: آقای قاسم جعفری در مشکلاتی که در هر سه مقطع اجرا برای ما رخ داد، کنارمان بود در حالیکه می‌توانست خسارت بگیرد ولی این پروژه را از آن خود دانست. در جریان اخیر هم که ما ناچار به تغییر ساعت و نیز تغییر سالن در داخل خود پردیس شهرزاد شدیم، حداکثر همکاری را داشت و درست نبود که از ایشان قدردانی نکنم آن هم در حالیکه آقای نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی در گفتگوی خود مواردی را درباره این سالن مطرح کرده‌اند که اشتباه بوده است و اصولا تعداد اجرای یک نمایش در یک مجموعه خصوصی در حوزه مدیریتی مرکز هنرهای نمایشی نیست.
به گفته او، نمایش «خونین‌زار» که امشب هم به دلیل وفات حضرت خدیجه تعطیل است، از فردا شب، ۲۳ فروردین ماه راس ساعت ۲۱ و سی دقیقه در سالن شهرزاد روی صحنه می‌رود.
نسیم ادبی تنها بازیگر این اثر نمایشی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *