10:12

صداپیشه، بازیگر و مجری رادیو، درآمد پایین و هزینه بالا برای ساخت را دلیل کم‌توجهی به مستند رادیویی دانست و گفت: با توجه به اینکه تولید مستند کار سخت و پرهزینه‌ای است، عوایدی ندارد. برای ترویج مستندسازی رادیویی می‌توان سیاست‌های تشویقی را پیش گرفت.
بهروز رضوی صداپیشه، بازیگر و مجری رادیو و تلویزیون که در نخستین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک هم حضور داشت، در گفت‌وگو با ایرنا، مستندسازی رادیویی را مبنی بر حقیقت‌گویی و راستی آزمایی دانست و افزود: برای کشف استعدادهای برنامه‌سازی در حوزه مستند رادیویی تزریق جوایز ارزنده بسیار تاثیرگذار است و زمانی جشنواره‌های رادیویی بر ارتقاء سطح برنامه‌سازی تاثیرگذار خواهند بود که جوایز جشنواره‌ها ارزنده باشد.
وی با بیان اینکه نقش رادیو در تقویت اعتماد عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی بسیار موثر است، گفت: رادیو زمانی نقش خود را به خوبی و با حقیقت انجام دهد، سبب جلب اعتماد عمومی می‌شود.
این گوینده رادیو با اشاره به راهکارهایی برای تقویت جریان مستندسازی در رادیو افزود: مستند سازی در رادیو اگر با حقیقت‌گویی و راستی آزمایی تدارک شود، راه خود را خواهد یافت.
وی همچنین گفت: نیت خیر داشتن در برگزاری جشنواره‌ها می‌تواند در روند رو به رشد جشنواره‌های رادیویی تاثیرگذار باشد و حتی اگر مدیران و برنامه‌سازان با همدیگر سازش داشته باشند، می‌توانند بر هم‌افزایی جشنواره تاثیر بگذارند.
رضوی درآمد پایین و هزینه بالا برای ساخت را دلیل کم‌توجهی به مستند رادیویی دانست و گفت: با توجه به اینکه تولید مستند کار سخت و پرهزینه‌ای است، عوائدی ندارد. برای ترویج مستندسازی رادیویی می‌توان سیاست‌های تشویقی را پیش گرفت.
وی تاکید کرد: در یک مستند رادیویی باید مشکلات و معیشت مردم را در هم نظر گرفت و هر چه گفته می شود مستند باشد.
بهروز رضوی در پایان بین‌المللی شدن جشنواره و حضور مستندسازان خارجی در این جشنواره را در بالابردن کیفیت و ارتقای برنامه‌های برنامه‌سازان داخلی بدون تاثیر ندانست و گفت: بین‌المللی شدن جشنواره‌ها موجب ارتقای کیفی برنامه‌ها می‌شود.
دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای حوزه مستند، اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *