14:14

برنامه «پارسی گویان» این هفته پنج شنبه بیست و هشتم مهر، با حضور دكتر محمدجعفر محمدزاده استاد دانشگاه و پژوهشگر زبان فارسی به مرور کتاب نزهه‌المجالس می پردازد.
به گزارش شبكه رادیویی ایران، سیده زهرا صالحی تهیه كننده برنامه «پارسی گویان» گفت: نزهه‌المجالس کتابی است تالیف جمال‌الدین خلیل شروانی که در قرن هفتم گردآوری شده است.
در این اثر بیش از چهارهزار رباعی از سیصد شاعر ایرانی سده‌های پنجم تا هفتم آمده است که ۱۱۵ تن از آنها متعلق به شمال‌غرب ایران و قفقاز جنوبی‌است.
وی ادامه داد: نزهه‌المجالس گنجینه‌ای گرانسنگ از رباعی‌های ایرانی است و رباعی‌هایی از شاعران بزرگ ایران در آن دیده می‌شود که برای اولین بار در این منبع دیده شده‌اند.
صالحی افزود: در برنامه این هفته دکتر محمد جعفر محمدزاده استاد دانشگاه و نویسنده و پژوهشگر زبان فارسی در باره ی این کتاب صحبت می کند.
این تهیه کننده رادیویی تصریح کرد: از آنجایی كه دنیای زبان، دنیای بیكرانه‌ای است؛ مخصوصاً زبان‌هایی مثل زبان فارسی كه یك فرهنگ را پدید آورده‌اند، هر هفته یكی از اساتید شعرو ادب مهمان «پارسی گویان » می شود و این هفته میزبان حامد باقری یکی از شعرای افغانستان خواهیم بود و در بخش دیگری از برنامه تینا میركریمی با فارسی َآموزان گفت و می كند و به روال هر هفته فرزانه شكراللهی كارشناس ادبیات نیز بخش هایی از شاهنامه را می خواند.
«پارسی گویان» به تهیه كنندگی سیده زهرا صالحی و با اجرای حسن همایی و با حضوردكتر محمدجعفر محمدزاده پنجشنبه ها ساعت ۱۶:۰۰ از رادیو ایران پخش می شود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *