11:08

سعید توکل ـ سردبیر پیشین برنامه قدیمی «صبح جمعه با شما» ـ از سال‌ها همکاری مرتضی تبریزی در رادیو که با برنامه «صبح جمعه با شما» شکل گرفت و در «جمعه ایرانی» تداوم پیدا کرد، سخن گفت و در عین حال از دو شخصیت به یادماندنی او «داداشی تاکاشی» و «غضنفر لوپو» در طنزهای تلویزیون یاد کرد.
توکل به بهانه درگذشت مرتضی تبریزی در گفت‌وگویی با ایسنا شرکت کرد و این چنین گفت: زنده‌یاد مرتضی تبریزی به دلیل عشق و علاقه‌ای که از همان ابتدا به عالم موسیقی و بازیگری داشت، خاطرم هست اوایل دهه ۷۰ بود که از طرف دوستی به من در رادیو معرفی شد و با کارورزی و کارآموزی نزد هنرمندان و صداپیشگان بزرگی که مرتب مشغول تولید برنامه «صبح جمعه با شما» بودند، در جمع آنها جا پیدا کرد؛ بزرگانی مثل زنده‌یاد منوچهر نوذری، آقای جاویدنیا، مرحوم اصغر افضلی، مرحوم رضا عبدی و سایر دوستان و از همان زمان با وقف تمام فرصت‌ها و ساعات زندگی‌اش، به شیوه خستگی‌ناپذیری مراتب رشد خودش را طی کرد.
توکل در ادامه یادآور شد: مرحوم تبریزی بعد از پایان دوره ۱۵ ساله کار “صبح جمعه باشما” در کنار گروه یکپارچه ما باقی ماندند و طی دوسال در رادیو تهران با برنامه “قند و نمک” و سپس همزمان از آغاز برنامه تکرار نشدنی “جمعه ایرانی” در رادیو ایران به مدت ۱۳ سال همکاری مداوم و حضوری شیرین داشتند.
سردبیر برنامه قدیمی «جمعه ایرانی» سپس درباره نقش های ماندگار مرتضی تبریزی گفت: از جمله نقش‌های ماندگار و نقش‌آفرینی‌هایی که در تلویزیون باید از آنها یاد کنم و اکثر هموطنان قدیمی و مخاطبان در خاطر دارند، برنامه شاد «جدی نگیرید» بود که کاراکتر «داداشی تاکاشی» مدل چینی را به همراه بهزاد محمدی نقش آفرینی می کرد.
او یادآور شد: بازی در ویدئوکلیپ‌های موزیکال طنز به همراه مهران امامیه عزیز، همچنین ایفای نقش کاراکتر «غضنفر لپو» در نمایش‌های «روستای زندگی» از جمله کاراکترهای ایشان بود. برنامه «جدی نگیرید» هم سه سال در سال‌های ۷۶ و ۷۷ و ۷۸ از شبکه سه سیما پخش شد.
توکل همچنین درباره سایر فعالیت‌های مرحوم تبریزی یادآور شد که در مجموعه طنز نمایشی «چهل تیکه» به کارگردانی ارژنگ امیرفضلی در سال ۸۲ در شبکه پنج سیما بازی داشته است.
سردبیر باسابقه برنامه‌های طنز رادیویی، در پایان اظهار کرد: مرتضی تبریزی در سال‌های پایانی عمرش با چند بیماری دست و پنجه نرم کرد و لازم است از مراقبت‌های خواهر گرامی‌اش خانم دکتر تبریزی که خیلی برای این هنرمند زحمت کشیدند یاد و قدردانی کنیم. روحشان شاد.
مرتضی تبریزی طناز «جمعه ایرانی» و مجموعه‌های طنز تلویزیون، یک هفته قبل درگذشت و در یکی از قطعات بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.
سعید توکل عکس‌های قدیمی با حضور مرتضی تبریزی در برنامه «جمعه ایرانی» را در اختیار ایسنا قرار داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *