10:58

رییس مجموعه تئاتر شهر درباره وضعیت اجرای دو نمایش در این مجموعه توضیحاتی می‌دهد و می‌گوید که محمد رضایی‌راد از اجرای نمایشش منصرف شده است.
قرار بود محمد رضایی راد نمایش «گزارش زنان تروا» را با متن مشترکی از خودش و نغمه ثمینی نیمه دوم امسال در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه بیاورد ولی حالا سید جواد طاهری مدیر این مجموعه می‌گوید که او از اجرای این نمایش منصرف شده است.
طاهری در گفتگو با ایسنا درباره دلیل انصراف این کارگردان از اجرای نمایشش توضیح می‌دهد: ایشان به صورت مکتوب از اجرای نمایش خود انصراف دادند که البته برای این کار دلایل خود را دارند و بهتر است این دلایل را از خودشان جویا شوید. اما من از این انصراف متاسف شدم چون فکر می‌کردم اجرای این نمایش در دوره مدیریتم، باعث افتخارم خواهد بود. قرار بود نمایش ایشان بعد از نمایش «گالیله» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور اجرا بشود که این اجرا منتفی شد.
او درباره وضعیت اجرای نمایش «پیکر زن همچون میدان نبرد در جنگ بوسنی به کارگردانی روح الله جعفری که برای اجرای آن تفاهم نامه‌ای با مدیر قبلی تئاتر شهر دارد، نیز توضیح می‌دهد: یکسری از دوستان بعد از ورود من به تئاتر شهر گفتند که با مدیر پیشین تفاهم‌نامه دارند ولی این تفاهم‌نامه‌ها از نظر قانونی دچار اشکال است چون تا زمانی که مجوز اجرا را از شورای نظارت و ارزشیابی نگیریم، نمی‌توانیم اعلام قطعی کنیم که نمایشی در تاریخی مشخص اجرا خواهد شد. بنابراین به همه دوستان پیشنهاد کردم بر اساس فراخوان مجموعه، نمایشنامه‌های خود را ارایه دهند. در این میان، آثاری که با تئاتر شهر تفاهم‌نامه داشتند، در اولویت خواهند بود اما در هر حال باید متن خود را ارایه دهند.
طاهری تاکید می‌کند: همه تلاش ما بر این است که در تئاتر شهر میزبان نمایش‌های برتر تئاتر کشور باشیم . بحث ما حذف یک نمایش و اضافه کردن نمایشی دیگر نیست ولی مدتی بود که تئاتر شهر دیگر محل اجرای نمایش‌های با کیفیت نبود و حالا دوست داریم این مجموعه بار دیگر رونق گذشته خود را بیابد و برای انجام این کار، از شورایی دعوت کرده‌ایم تا نمایشنامه‌ها را بخوانند و آنهایی را که قابلیت اجرایی خوبی دارند، تایید کنند.
او در پایان خاطرنشان می‌کند: به هر حال در تالار اصلی این مجموعه دو نمایش «پدر» نوشته فلوریان زلر و «گالیله» را داریم و این آثار با حضور همین کارشناسان بررسی شدند و از اجرایشان دفاع کردیم.
لازم به یادآوری است که رضایی راد قصد داشت نمایش «گزارش زنان تروا» را در ادامه پروژه مطالعاتی و نظری خود در زمینه «تراژدی»، با برداشتی آزاد از دو تراژدی یونانی روی صحنه ‌ببرد.
این نمایش اقتباسی آزاد از دو تراژدیِ «هِکاب» و «زنان تروا» از آثار مهم و کمتر دیده شده اوریپید (تراژدی‌نویس مشهور یونانی) است که روایتی متفاوت از جنگ تروا و وقایع پس از آن را پیش روی مخاطب امروزی می‌گذارد.‌
گروه تئاتر «خانه» پیش‌تر اعلام کرده بودند که تمرین‌های مقدماتی این نمایش را از اواخر سال گذشته آغاز کرده‌اند تا این اثر نمایشی، آذر و دی ۱۴۰۱ در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *