10:12

کتاب «موسیقی فیلم سنتوری» نت‌های اصلی موسیقی این فیلم اثر استاد اردوان کامکار آهنگساز و نوازنده شناخته شده سنتور پس از ۱۷ سال منتشر می‌شود.
به گزارش ایرنا، کتاب «موسیقی فیلم سنتوری» به آهنگسازی استاد اردوان کامکار آهنگساز، مدرس و نوازنده سنتور؛ نت‌های اصلی موسیقی فیلم سنتوری، آثار ارکسترال و تکنوازی‌ها همراه با نمونه‌های صوتی برای اجرای همزمان با موسیقی فیلم در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
امیرحسین رئوفی و مهیار طریحی نغمه‌نگاری، امیرحسین رئوفی نت‌نگاری رایانه‌ای، سیاوش کامکار طراح و آماده‌کننده نمونه‌های اجرایی، آماده‌سازی سمپل‌های صوتی و ضبط نریشن، فربد فرآورده و سبا عربشاهی طراح گرافیک و کتاب، حمیدرضا سوسنی پوستر، بنر و موکاپ آرت کتاب، فربد فرآورده ویراستار و نیما رئیسی خوانش نریشن از دستندرکاران این اثر هستند که در ۸۸ صفحه، پارتیسیون توسط ساز ژوست منتشر می‌شود.
در مقدمه کتاب «موسیقی فیلم سنتوری» به قلم نگارندگان چنین می‌خوانیم: «کتاب حاضر، پیروِ اقبال مخاطبان مجموعه قطعات سنتوری، با نظارت و تایید اردوان کامکار، بر مبنای موسیقی فیلم، نغمه‌نگاری، بازنگری و نت‌نویسی رایانه‌ای شده است.
قطعات این کتاب تماماً از نواخت‌های با محوریت ساز سنتور- اعم از قطعات بی‌کلام، ارکسترال بیکلام و بخش سولوی سنتورِ قطعاتِ باکلام- به آهنگسازی و تنظیم اردوان کامکار نغمه‌نگاری شده است.
روشن است قطعات این مجموعه با رویکرد آموزشی خلق نشده‌اند اما سعی نگارندگان بر آن بوده‌ است که افزون بر پیچیدگی‌های ریتمیک-متریک، مضراب‌گذاری و سایر تکنیک‌های اجرایی موجود در قطعات، با در نظر گرفتن تمهیداتی آموزشی از جمله ارائه قطعات در تُنالیته‌های متفاوت و قالب‌های اجرایی متنوع (تکنوازی، دونوازی و چندنوازی) و…حتی‌المقدور بر بار پداگوژیک این کارگان بیافزایند.
جهت بهره‌وری بیشتر، تمامی قطعات این کتاب به همراه نمونه‌های اجرایی (بدون خط سنتور) ارائه شده‌اند؛ بنابراین هنرجویان می‌توانند تحت نظارت مدرّس و با کوک متناسب هر قطعه، سَمپل‌های قطعات را پخش و با آن همنوازی کنند.
قطعات سنتوری جزو کارگان شیوه سنتورنوازی معاصر نیستند و براساس ملزومات فیلمنامه و با نگاه ساخت موسیقی فیلم خلق شده‌اند؛ لذا برای شناخت و درک بهتر این شیوه، بررسی و تجزیه تحلیل آلبوم‌های آهنگساز و نواخت کتابِ «مجموعه قطعات اردوان کامکار» راهگشاست.»
شرایط ویژه طرح پیش‌فروش کتاب تا پایان تیرماه در نظر گرفته شده است؛ علاقه‌مندان با شرکت در طرح پیش‌خرید «کتاب سنتوری» می‌توانند این اثر را علاوه بر ۲۰ درصد تخفیف با امضای استاد به نام خود دریافت کرده و شانس حضور در «کارگاه سنتوری» استاد کامکار را داشته باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *